• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گام به گام تا روز جهانی قدس؛ امریکا شریک جنایات اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین

 گام به گام تا روز جهانی قدس؛ امریکا شریک جنایات اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین

روز جهانی قدس، روز فریاد مظلومیت فلسطین و روز ابراز انزجار جهانی از رژیم کودک کش صهیونیستی نزدیک است.

امسال روز جهانی قدس در حالی برگزار می شود که زخم کهنه فلسطین با توطئه جدید امریکا بار دیگر سر باز کرده است.

انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس امسال روز جهانی قدس را به عرصه ای برای ابزار انزجار از امریکای جنایتکار بدل کرده است.

اقدام امریکا در واقع حلقه دیگری از اشغالگری رژیم اشغالگر قدس را تکمیل کرد. این تصمیم اما عواقب خطرناکی برای  منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

هفتاد سال است که کشور فلسطین به اشغال صهیونیستها در آمده و بیت المقدس نیز از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

طی همه سال های اشغال فلسطین، مردم این سرزمین یا آواره شده اند و یا در مناطق اشغالی گرفتار تبعیض و تهدید های شدید هستند  و یا در نوار غزه  تحت  محاصره ای  همه جانبه قرار گرفته اند.

در چنین شرایطی پیام امریکا به ملت های منطقه و بویژه ملت مظلوم فلسطین؛ حمایت از اشغالگر و تثبیت این اشغالگری با اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم اسراییل است.

قدس هویت اسلام و قلب فلسطین
قدس بخش مهمی ازهویت اسلام و قلب سرزمین فلسطین است؛ از اینرو قضیه قدس فراتر از تصاحب سرزمین و موضوع  فلسطین به عنوان یک کشور اسلامی است.

نگاهی به گذشته نشان می دهد، رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر قدس با حمایت آمریکا، اقدامات متعددی از جمله اخراج ساکنان اصلی، غصب املاک، جایگزین سازی شهرک نشینان با هدف تغییر ترکیب جمعیتی بیت المقدس، ویران کردن آثار و اماکن مقدس اسلامی و همچنین تعرض و هتک حرمت به مسجد الاقصی از طریق فراهم کردنِ امکانِ ورود شهرک نشینان تندرو به این مکان اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

 در حالیکه بیت المقدس  یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی است که با انتقال سفارت امریکا به آن؛ موازین و قطعنامه های بین المللی از جمله:  قطعنامه های (1980) 478 و 2334 (2016) نقض شده است.

این توطئه امریکا، نشان از دو هدف  عمده دارد:
هدف نخست:
تغییر معادلات در خاورمیانه پس از شکست طرح تجزیه منطقه  است که با شکست داعش و به بن بست رسیدن سیاست تهاجمی عربستان در یمن عملا ناکام ماند.

اما هدف دوم:
بستر سازی  برای خارج کردن جنبش مقاومت در لبنان و فلسطین از چرخه رویارویی با اسراییل و آسوده کردن خیال اسراییل در قضییه  فلسطین است.

واقعیت این است که امریکا شریک جنایت اسراییل است. اکنون  امریکا اجرای توطئه ای اغاز کرده است که قلب فلسطین و هویت اصلی آن یعنی قدس را هدف گرفته است تا چیزی از فلسطین باقی نماند.

امام خامنه ای، در بیاناتی، دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند: «نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است».

  پربازدید ترین