• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شماری از سناتوران: در خانه های برخی از نمایندگان مجلس شناس نامه خرید و فروش می شود

شماری از سناتوران: در خانه های برخی از نمایندگان مجلس شناس نامه خرید و فروش می شود

برخی از اعضای مجلس سنا ادعا می‌کنند که روند ثبت نام رأی‌دهندگان به یک تجارت تبدیل شده و در خانه‌های برخی از نمایندگان مجلس شناس‌نامه خرید و فروش می‌شود.
سناتوران در نشست امروز (یک‌شنبه، ششم جوزا) مجلس سنا از «مافیایی شدن روند انتخابات» ابراز نگرانی کردند.
اعضای مجلس سنا تأکید دارند که گروه‌های مافیایی که اکثراً «اعضای کنونی مجلس نمایندگان» هستند، خرید و فروش شناس‌نامه، جعل‌کاری و زورگویی را از همین حالا آغاز کرده‌اند.
گلالی اکبری، سناتور ولایت بدخشان در مجلس سنا گفت که یکتعداد نمایندگان مجلس که در انتخابات بعدی هم نامزد هستند، شناس‌نامه‌های مردم را به‎زور جمع‌آوری کرده و به گروگان گرفته‌اند و در خانه‌ی برخی آنان، شناس‌نامه‌، خرید و فروش و توزیع می‌شود.
خانم اکبری افزود که این نمایندگان، شفافیت انتخابات را زیر سوال می‌برند و اقدام‌های آنان خطرناک است. او از حکومت و کمیسیون انتخابات خواست که به هر شکل ممکن جلو اقدام‌های غیرقانونی نمایندگان مجلس را بگیرند.
گل احمد اعظمی، سناتور ولایت فراه در مجلس سنا گفت که انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها برعلاوه مشکل امنیتی با چالش‌های دخالت زومندان و گروه‌های مافیایی نیز مواجه است.
آقای اعظمی افزود که این گروه‌ها مانع یک روند دموکراسی اند و دست به خرید و فروش شناس‌نامه و سایر کارهای غیرقانونی می‌زنند.
این سناتور تأکید کردند که این زورمندان و گروه های مافیایی به مردم پول می‌دهند و شناس‎نامه آنان را جمع‌آوری می‌کنند.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا گفت که در این مورد از کمیسیون وضاحت می‌خواهد.
آقای ایزدیار افزود که کمیسیون انتخابات باید به این امر توجه جدی داشته باشد، زیرا پیامد جعل و تزویر در انتخابات، خطرناک است.
این سناتوران هرچند از نماینده یا فرد مشخصی که دست به چنین کارهای می‌زنند نام نگرفتند، اما تأکید کردند که کمیسیون انتخابات باید این افراد را شناسایی کرده و نام آنان را از فهرست نامزدان انتخابات حذف کند، زیرا به گفته آنان، افراد متقلب مطابق قانون مجرم‌اند و باید زیر پیگرد قرار گیرند.

  پربازدید ترین