• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی در کابل از سوی حزب رفاه ملی افغانستان گرامی داشت به عمل آمد

از بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی در کابل از سوی حزب رفاه ملی افغانستان گرامی داشت به عمل آمد

معاون شورای اخوت اسلامی افغانستان و یکی از علمای برجسته اهل سنت کشورمان، امام خمینی (ره) را چهره تکرار نشدنی تاریخ معاصر دانست و با توجه به شرایط زمان و مکان حاکم بر دوره ایشان تاکید کرد که طبیعی است در آینده نیز نظیر نخواهند داشت.

مولوی «عبدالقادر ابراهیمی» یکشنبه شب در همایشی که به مناسبت تجلیل از بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل و نخستین شب قدر در شهر کابل برپا بود، گفت که اگر شخصی در آینده مانند امام تکرار هم شود، نظر به شرایط زمان و مکان چنین کارنامه کارآمد و موثری را نخواهد داشت.

ابراهیمی گفت که کارکرد هدایتی امام راحل تنها به جمهوری اسلامی ایران اختصاص نداشت، بلکه وی الگوی جهان اسلام است و تمام حقیقت جویان کشورهای اسلامی ناچار به پیروی از روش او برای نجات اسلام و خود از دام دشمنان هستند.

«محمد حسن جعفری» دبیر کل حزب «رفاه ملی افغانستان» نیز در این مراسم که همایش به اهتمام حزب او برگزار شده بود ، گفت که تاریخ چهره شاخصی به مانند امام خمینی (ره) را کمتر بخود دیده است زیرا وی با راهبردهای نورانی و کارنامه عملی خود جهان را تغییر داد.

آقای جعفری گفت که شعار «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» امام ، پیش بینی وی مبنی بر شکست کمونیسم و تحقق این گفته های وی حاکی از برازندگی های فکری امام بوده و هست.

جعفری از امام راحل به عنوان بیدارگر جهان یاد کرد که با توجه به همین بیداری اتفاقات مهمی در جهان اسلام و حتی فراتر از آن رخ داده است که منطقه را از نگاه آرایش سیاسی و ایدئولوژی دگرگون ساخته است .

به گفته جعفری امام با اتکا به وحدت ملت ایران توانست دولتی موفق تشکیل دهد که امروز مستکبران جهان و بویژه آمریکا از وجود آن در هراس هستند.

به باور وی به همین دلیل آمریکا با استفاده از انواع فشارهای ناموفق می خواهد ایران را به زانو در آورد، اما با توجه به رهبری خردمندانه در جمهوری اسلامی ایران که آن را فرزندی خلف برای امام راحل دانست ،آمریکا در این اهداف ناکام مانده و کوچکترین رخنه ای در اراده ملت ایران نتوانسته ایجاد کند.

رئیس حزب رفاه ملی افغانستان گفت که با توجه به مشکلات امروز جهان اسلام در واقع آمریکا با پشتیبانی کشورهای مرتجع از جمله عربستان طرح های خود را در جهان اسلام از جمله فلسطین و بیت المقدس عملی می کند.

وی اضافه کرد که عملکرد عربستان سعودی باعث رسوایی این کشور در جهان اسلام شده است و ملت عربستان نیز کم کم از حمایت دولت حامی آمریکا دست برخواهند داشت.

مشابه این مراسم و جلسات بازخوانی سخنان و مرور اندیشه های امام خمینی (ره) هر سال در جوزا/خرداد ماه و همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل در مناطق مختلف کشور برگزار می شود و ملت مسلمان افغانستان یاد و خاطر امام راحل را گرامی می دارند.

در این هفته سومین مراسم بزرگداشت از سالگرد ارتحال امام خمینی در کابل با حضور گسترده علما، دانشجویان، اعضای مجلس و استادان دانشگاه برگزار شده و در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد.

  پربازدید ترین