• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالرحمان رحمانی: مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل باید تا آزادی قدس ادامه یابد

 عبدالرحمان رحمانی: مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل باید تا آزادی قدس ادامه یابد

نماینده مجلس کشورمان در همایش «نزول قرآن کریم و حمایت از مردم فلسطین» اعلام کرد که در برابر اشغالگر و حامیانش باید ایستاد و مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل باید تا آزادی بیت المقدس ادامه یابد.

«عبدالرحمان رحمانی» دوشنبه شب در این مراسم که در تالار اجتماعات هتل شهرزاده کابل برگزار شد، گفت که آمریکا و رژیم پوشالی صهیونیستی در تلاش هستند تا با فریب جهان اسلام موضوع بیت المقدس را جدا از مسائل جهان اسلام جلوه دهند.

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم هیچ موضوعی در اسلام جدا از هم نیست و نمی تواند باشد و ما هرگز مسائل ایران، افغانستان، فلسطین، سوریه، عراق ، یمن و دیگر کشورهای اسلامی را جدا از هم ندانسته و در برابر دسیسه سازان و اشغالگران واکنش نشان خواهیم داد.

رحمانی تاکید کرد، اگر امروز از اشغال بیت المقدس چشم پوشی کنیم کار به همین جا ختم نخواهد شد و فردا چنین طرحی را برای بیت الله الحرام نیز راه اندازی خواهند کرد.
وی از امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت، تا زمانی که این پیمان لغو نشود ملت ما از این بدبختی رهایی نخواهد یافت و آمریکایی ها تاکنون تنها از یک گروه طالبان ، 24 گروه تروریستی ساخته اند و هر کدام با طرح های ویژه، علیه مردم این کشور و به نفع آمریکا عمل می کنند.

این عضو مجلس نمایندگان کشور گفت که آمریکایی ها هرگز اجازه نخواهند داد تا مردم افغانستان به صلح برسند به همین دلیل آدرس طالبان را در هر نقطه کشور به ترکیه، چین، عربستان و نروژ نشان می دهند.

«محمد مصباح» عضو شورای اخوت اسلامی کشورمان نیز در این مراسم از مسلمانان جهان انتقاد کرد که تنها به خواندن و قرائت قرآن کریم اکتفا می کنند، ولی به دستورات آن عمل نمی کنند.

وی تأکید کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند و ما به بجای قرائت به دستورات قرآن عمل نکنیم، هرگز به اقتدار نخواهیم رسید و موضوع دفاع از بیت المقدس و وحدت مسلمانان نیز عمل کردن به دستورات قرآن است.

مصباح گفت، جای شرم است که امروز یک میلیارد مسلمان در جهان در مقابل سه میلیون صهیونیست زانو می زند و به اشغال قبله اول مسلمین تن می دهند.
شرکت کنندگان در این همایش با صدور قطعنامه ای هشت ماده ای قدس را پایتخت همیشگی فلسطین خواندند و انتقال سفارت آمریکا از تل آیو به قدس را تجاوز به حریم فلسطینیان برشمردند.

در این قطعنامه از کشورهای اسلامی بطور جدی خواسته شده است که از حریم فلسطینیان و قبله اول مسلمانان دفاع و در مقابل اسرائیل ایستادگی کنند.
در این قطعنامه آمده است، کشورهای اسلامی باید کاری کنند تا تجاوز و ظلم 70 ساله صهیونیست ها و قتل عام فلسطینی ها پایان یابد و این وظیفه دینی مسلمانان است که باید به آن عمل کنند.

  پربازدید ترین