• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات مردم فرانسه علیه نخست وزیر رژیم اشغالگر+ویدئو

تظاهرات مردم فرانسه علیه نخست وزیر رژیم اشغالگر+ویدئو

مردم فرانسه در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر به کشورشان، با برگزاری تظاهرات، او را یک "جنایتکار ج نگی" توصیف کردند و امانوئل مکرون را به همدستی علیه فلسطینیها متهم کردند.

مردم فرانسه در شهرهای مختلف کشور در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند؛ آنها شعار می دادند که “نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است” و “اسراییل جنایتکار است و مکرون با آن همدست است”. تظاهرکنندگان موضع امانوئل مکرون رییس جمهور کشورشان در قبال جنایتهای اسراییل در فلسطین را محکوم کردند.

این تظاهرات بنا به درخواست نهادهای حامی فلسطین برگزار شد؛ این نهادها نتانیاهو را یک جنایتکار جنگی می دانند و از او می خواهند تا قتل و کشتار ملت فلسطین را متوقف کند. نیروهای امنیتی فرانسه که تظاهرکنندگان را همراهی می کردند، مانع عبور تظاهرکنندگان از پل الکساندر سوم بر روی رودخانه سن شدند.

ایمان حبیب رییس “جمعیت تحریم رژیم صهیونیستی” گفت: خواستار توقف فوری فروش سلاح به اسراییل هستیم. زیرا زندگی فلسطینی ها مهم است. بیش از 18 هزار امضا برای لغو رویداد فرهنگی “فصل دوجانبه اسرائیل-فرانسه” جمع آوری کردیم.
گروهی از فرهیختگان فرانسوی نیز تحت عنوان “زندگی فلسطینی ها مهم است” با انتشار عریضه ای از اقدامات سرکوبگرایانه اخیر رژیم اشغالگر علیه تظاهرکنندگان بی پناه فلسطینی سخن گفتند. آنها همچنین از واکشنهای ضعیف بین المللی درقبال این جنایتها ابراز شگفتی کردند.

  پربازدید ترین