• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دست داشتن سران ممالک اسلامی با رژیم صهیونیستی عامل اشغال قدس شده است

دست داشتن سران ممالک اسلامی با رژیم صهیونیستی عامل اشغال قدس شده است

شماری از علمای دین می گویند که وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی و عیان شدن فعالیت های سیاسی و استخباراتی آنها با رژیم اشغالگر صهیونیستی، عامل اشغال قدس و قربانی مردم فلسطین شده است.

روز پنجشنبه ( 17 - جوزا) شورای اخوت اسلامی با حضورداشت شمار زیادی از عالمان دین، محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان و سایر سیاسیون در کابل طی همایش قدس، انتقال سفارت آمریکا را در بیت المقدس محکوم نموده و خلاف ارزش ها و کرامت انسانی خوانده اند.

حبیب الله حسام، رئیس شورای اخوت اسلامی در این همایش گفت: " این همایش در حالی برگزار می گردد که افغانستان با وجود حضور بیشتر نیروهای بین المللی و جامعه جهانی نا امن تر، جهان اسلام بیش از هر زمان در حال آشوب و جنگ قرار دارد."

آقای حسام افزود، اختلاف و منازعات داخلی در کشورهای اسلامی، آشکار شدن وابستگی برخی از سران ممالک اسلامی با رژیم صهیونیستی زمینه اشغال قدس را بیشتر ساخته اند.

او می گوید، مردم فلسطین بیش از 60 سال است که برای دفاع از سرزمین و خانواده های شان خون می دهند؛ اما زد و بند های سیاسی و استخباراتی برخی از سران کشورهای اسلامی با حامیان غربی شان، زمینه اشغال و قربانی مردم بی گناه فلسطین را بیشتر مساعد می سازد.

ازسوی هم هادی هادی، رئیس بنیاد پیامبر اعظم و بنیان گذار شورای اخوت اسلامی که در این همایش حضور یافته بود، گفت: " آمریکا، اسرائیل و سایر کشورهای غربی بزرگترین تجاوز را بالای ارزش ها و کرامت انسانی انجام داده و به عنوان خود شان، آخرین سنگر مسلمین را فتح نموده اند."

وی، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم نموده، اظهار داشت:" با این اقدام نا مشروع ترامپ مسلمین و سایر کشورهای اسلامی بیشتر متحد می شوند و بیت المقدس آزاد خواهد شد.

شورای اخوت اسلامی در قطعنامه خود بیان داشته است که مسلمین و تمام کشورهای اسلامی باید از انتقال سفارت آمریکا در بیت المقدس جلوگیری نمایند.
همچنان در این قطعنامه آمده است که حکومت افغانستان نیز باید در جهت تامین امنیت مردم جدی بوده و ضمن اتخاذ تدابیر امنیتی، بالای نیروهای بین المللی و دیگر هم پیمانان شان فشار وارد نمایند تا در تعهدات شان صادقانه عمل کنند.

همچنان شورای اخوت اسلامی و عالمان دین تاکید دارند که مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد باید در پایان دادن اشغال سر زمین های فلسطین خصوصا بیت المقدس به وظایف رسمی و تعریف شده شان عمل نمایند.

این درحالی است که در پی انتقال سفارت آمریکا در بیت المقدس، شمار زیادی از کشورهای جهان اسلام و عالمان دین انتقاد نموده و این عمل ترامپ را خلاف ارزش ها و ضد باورهای دینی مسلمین می دانند.

  پربازدید ترین