• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و 900 شهر ایران آغاز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و 900 شهر ایران آغاز شد

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 10:30 صبح امروز به وقت کابل با حضور  با حضور میلیونی مردم در تهران و سایر شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

روحانی رئیس جمهور ایران صبح امروز پیش از عزیمت به چین برای شرکت در نشست شانگهای از مردم کشورش دعوت کرد در مراسم روز قدس امسال نیز حضوری گسترده داشته باشند.

به گزارش خبرنگا ما در تهران، حوالی ساعت 10:30 صبح جمعه (18 جوزا)، جمعیت عظیمی از همه اقشار و طیف های سیاسی، اجتماعی و مذهبی با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل، با ملت مظلوم و تحت ستم فلسطین اعلام همبستگی کردند و یکبار دیگر با آرمان تاریخی و دین و تکلیف دینی آزادی قدس شریف قبله اول مسلمین، تجدید پیمان می‌نمایند.
 
در این راهپیمایی عظیم و پرشکوه که به گزارش خبرنگاران ما، امسال به دلیل فضای به شدت ملتهب سیاسی و امنیتی منطقه به ویژه تحولات در جهان اسلام و فلسطین به ویژه موضوع انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس و نیز کشتارهای فاجعه بار فلسطینی های مظلوم از سوی رژیم کودک‌کش اسراییل، پرشورتر از سال های گذشته برگزار شده است، طیف ها، اصناف و گروه های مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی شرکت کرده اند.

حضور پررنگ مهاجران افغانستانی مقیم تهران و سایر شهرهای ایران نیز در راه پیمایی امسال کاملا ملموس است و این به گفته خبرنگاران، افزون بر سرنوشت مشترک تاریخی افغانستان و فلسطین، نشانگر نگاه وحدت بخش مسلمانان افغانستان نسبت به سرگذشت همسان و سرنوشت مشترک جوامع اسلامی با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد، می باشد.
 
هزاران مهاجر هموطن در تهران و سایر شهرها، همه ساله در کنار جامعه میزبان در راه پیمایی روز قدس شرکت می کنند و در یوم الله قدس، تعهد خود به مبارزه با استکبار و صهیونیزم جهانخوار و آزادی قبله اول مسلمین از زیر سلطه رژیم غاصب و غدار اسراییل را به نمایش می گذارند.
 
حضور طیف عظیم مهاجران در کنار برادران و خواهران انصار در یوم الله قدس همچنین به تحکیم ارتباطات میهمان و میزبان و همبستگی و وحدت آنان در قبال مسایل مشترک جهان اسلام منجر می شود.
 
شرایط حساس کنونی در منطقه، ایجاب می کند که مسلمانان در سراسر نقاط جهان و در این مورد خاص، برادران و خواهران مسلمان افغان و ایرانی، دست به دست همدیگر دهند و با چشم پوشیدن بر تفاوت ها و فاصله های کذابی، یک نیروی منسجم، مستحکم و قدرتمند را در قبال جبهه طاغوت، استکبار و صهیونیزم تشکیل دهند.

  پربازدید ترین