• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خطیب نماز جمعه جغاره هرات: فلسطین مربوط به تمام مسلمانان است

خطیب نماز جمعه جغاره هرات: فلسطین مربوط به تمام مسلمانان است

خطیب نماز جمعه مسجد جامع جغاره هرات یاد آور شد که دشمنان اسلام قصد دارند تا جغرافیای بزرگی از کشورهای اسلامی را به تصرف خود در آورند؛ شاهد هستیم که در هر کشور جنگ‌زده‌ی اسلامی که در جهان وجود دارد، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، اسرائیل دخیل است.
حجت‌الاسلام و المسلمین "محمد جواد رجب‌زاده"، خطیب نماز جمعه مسجد جامع جغاره گفت که فلسطین مربوط به تمام مسلمانان است.
او گفت که این سرزمین مقدس که امروز دشمن روی آن دست گذاشته و به اشغال خود در آورده، قبله‌ی اول مسلمین است و برای مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است.
رجب‌زاده همچنین گفت که امام خمینی(ره) با توجه به احساس مسوولیتی که در قبال قدس شریف داشت و به دلیل این‌که مسلمانان را متوجه این امر مهم کند، جمعه‌ی آخر رمضان را به نام قدس و حمایت از مردم فلسطین مسمی کرد.
او گفت: یهودیانی که امروز فلسطین را اشغال کرده و در آن زندگی می‌کنند، کسانی هستند که در گذشته در هیچ جای جهان جای خاصی نداشتند.
به گفته‌ی این عالم دینی، حدود هفتاد سال است که اروپاییان این آوارگان را از نقاط مختلف جهان جمع کرده و به فلسطین فرستاده‌اند تا شرّ آنان را از سر خود کم کنند.
وی در ادامه گفت که این مساله باعث شد که سرزمین مقدس فلسطین به اشغال یهودیان در بیاید.
رجب‌زاده خاطر نشان ساخت که به دلیل جنگ و خونریزی، مردم فلسطین مجبور به ترک وطن و مهاجرت شده‌اند؛ این امر باعث شد تا مسلمانان جهان احساس وظیفه کرده و از مردم فلسطین در مقابل اسرائیل حمایت کنند.
او یاد آور شد که دشمنان اسلام قصد دارند تا جغرافیای بزرگی از کشورهای اسلامی را به تصرف خود در آورند؛ شاهد هستیم که در هر کشور جنگ‌زده‌ی اسلامی که در جهان وجود دارد، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، اسرائیل دخیل است.
وی خطاب به کشورهای اسلامی گفت که بجای حمایت‌های نسبی، متحد شده و حمایت همه جانبه داشته باشند.
این عالم دینی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد آزادی قدس شریف گفت که این وعده‌ی کتاب آسمانی مسلمانان است که روزی این سرزمین آزاد شده و به دامن اسلام باز می‌گردد.
او افزود که به گفته‌ی امام خمینی(ره)، اگر مسلمانان جهان جمع شده و هر کدام یک سطل آب بر اسرائیل بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد.
این در حالی است که از روز جهانی قدس در نقاط مختلف جهان و به خصوص در افغانستان به گونه‌ی ویژه‌ای گرامیداشت به عمل می‌آید.
در این روز مردم مومن افغانستان با برپایی تظاهرات و مراسم‌های گوناگون ضمن ابراز انزجار از رژیم غاصب اسرائیل، حمایت‌شان را از فلسطینیان اعلام می‌کنند.

  پربازدید ترین