• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حبس ابد پناهجویی که همسرش را در آلمان کشت

حبس ابد پناهجویی که همسرش را در آلمان کشت

یک مهاجر 32 ساله افغان در برابر چشمان سه دختر خوردسالش آنقدر همسرش را لت و کوب کرد که او به حالت کما رفت و 11 روز بعد چشم از جهان فروبست. اکنون محکمه این فرد مجرم را به حبس عمری محکوم کرده است.

محکمه ایالتی هیلدِس هایم، واقع در ایالت نیدرزاکسن یک مهاجر 32 ساله افغان را به حبس عمری محکوم کرد و گفت که جرم او بسیار سنگین است. به این ترتیب این فرد متهم پس از گذشت 15 سال هم از زندان آزاد نخواهد شد.

قاضی ارشد محکمه ایالتی هیلدِس هایم ، این جنایت را «به شدت وحشیانه و بی رحمانه» خواند و گفت، با وجود این که صاحبخانه تمام تلاش‌اش را برای دفاع از همسر مجرم انجام داده، با آنهم قاتل به لت و کوب همسرش به قصد کشتن او ادامه داده است.

این خانواده در ماه سپتامبر سال 2015 از ایران به آلمان فرار کرده بود و از اوایل سال 2016 در یک منطقه کوچک به نام «گرونن پلان» مربوط به ناحیه «هولتس میندن» ساکن بود. این ناحیه در ایالت نیدرزاکسن قرار دارد.

پولیس پیش از واقعه قتل، دوبار به دلیل خشونت خانوادگی وارد خانه این مهاجر افغان شده بود.

همسر فرد مجرم در خزان سال 2017 تصمیم گرفته بود که از همسرش جدا شود و در یک مرکز مشاوره این خبر را به اطلاع همسرش نیز رسانده بود. این مهاجر افغان در واکنش به این خبر به ترجمان حاضر در محل گفت: «حیف که در افغانستان نیستیم، اگرنه من او را می کشتم».

طبق اعتقاد اعضای محکمه، منشأ این قتل که به تاریخ سوم جنوری سال 2018 صورت گرفت، دعوا با صاحبخانه بود که با وجود کوچ کشی پدر خانواده، خواهان افزایش 100 یورویی کرایه خانه شده بود.

قاضی ارشد این محکمه گفت: «او که هیچ جای مشخصی برای ماندن نداشت، احساس می کرد که به شدت تحت فشار قرار گرفته است و زندگی اش نابود شده است».

ماریا لادنبورگر،‌ دانشجوی رشته پزشکی و 19 ساله بود

  پربازدید ترین