• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور کمرنگ جنرال رازق در نشست های غنی در قندهار

حضور کمرنگ جنرال رازق در نشست های غنی در قندهار

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته در راس یک هیئت بلند رتبۀ دولتی به ولایت نسبتا امن ولایت قندهار سفر نمود و نشست‌های گوناگون را با مقام‌های محلی و امنیتی و شهروندان آن ولایت برگزار کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که رییس جمهور پس از رسیدنش به ولایت قندهار، در یک نشست امنیتی که در آن فرمان‌ده قول اردوی 205 اتل و فرمان‌ده زون پولیس حضور داشته، اشتراک نموده‌است.

در تصویری که اما از ارگ ریاست جمهوری از این نشست به نشر رسانیده، دیده می‌شود که در آن جنرال عبدال‌رازق، فرمان‌ده امنیه ولایت قندهار حضور نداشته، درحالی‌ که وی مسؤولیت امنیتی ولایت بزرگی چون قندهار را برعهده دارد و از وضعیت امنیتی آن ولایت به‌‍‌طور کامل آگاهی دارد.

این درحالی‌ست که از دیر زمان بین جنرال‌ عبدال‌رازق، فرمان‌ده طالب‌کش ولایت قندهار و محمد اشرف غنی، رییس جمهور، اختلاف‌های وجود دارد.

چندی قبل نیز، رییس جمهور کشور، زمانی‌ که به ولایت قندهار سفر کرده بود و در آن وقت نیز، جنرال‌ عبدال‌رازق به دیدار وی نرفته بود.

باید گفت که اختلاف‌ها بین غنی و جنرال‌ عبدال‌رازق زمانی به اوجش رسید که قرار بود، رییس جمهور کشور وی را از مقام فرمان‌دهی امنیه ولایت قندهار برکنار نماید؛ اما آقای رازق در جواب به فرد اول کشور گفت وی از سوی مردم قندهار به این کرسی نشسته و کسی دیگری نمی‌تواند او را برکنار نماید.

باید گفت که رییس جمهور کشور در نشست امنیتی که با مسؤولان امنیتی داشته به آنان در مورد احضارات درجه یک در روزهای آتش بس با طالبان افغان را دستور داد و تاکید کرده که این آتش بس نشانۀ قوت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می‌باشد.

اما باید گفت که جنرال رازق تنها در نشستی که تصاویر آن از سوی ارگ به نشر رسیده، نشان می‌دهد که در نشست رییس جمهور با عالمان دین و آن‌هم خرقۀ مبارک حضور داشته‌است.

  پربازدید ترین