• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبر طالبان بر حل بحران کنونی خواستار پایان حضور نظامی امریکا در افغانستان و گفتگوی مستقیم با آنها شد

رهبر طالبان بر حل بحران کنونی خواستار پایان حضور نظامی امریکا در افغانستان و گفتگوی مستقیم با آنها شد

رهبر طالبان می‌گوید که که یگانه راه نجات از بحران کنونی، این‌است تا نیروهای امریکایی و به‌گفتۀ او اشغالگران دیگر از افغانستان، بیرون شوند.

ملاهبت‌الله، رهبر طالبان، بر حل بحران افغانستان از راه گفت‌وگوها، تأکید می‌ورزد.
 
او در پیام‌اش به‌مناسبت عید می‌گوید که مبارزه این گروه پایان حضور نظامی امریکا در افغانستان است.
 
ملاهبت‌الله می‌افزاید که یگانه راه نجات از بحران کنونی، این‌است تا نیروهای امریکایی و به‌گفتۀ او اشغالگران دیگر از افغانستان بیرون شوند و نظام اسلامی، مستقل و افغان‌شمول حاکم شود.
 
او هم‌چنان می‌گوید که طالبان دروازه‌های تفاهم و مذاکرات را نیز باز نگه‌داشته‌اند که دفتر سیاسی آنان در این زمینه به‌صفت یگانه مرجع فعالیت دارد.
 به‌گفتۀ رهبر طالبان، اگر مقام‌های امریکایی به حل صلح‌آمیز قضیۀ افغانستان باور دارند، پس باید به‌گونۀ مستقیم به میز  گفت‌وگو حاضر شوند و بحران از راه گفت‌وگو حل شود.

وی می گوید که بزرگترین اشتباه مقامات امریکایی اینست که در هر موضوع به زور متوسل می شوند مگر زور در هر جا نتیجه نمیدهد.

رهبر طالبان همچنین از تاجران و صاحبان کار خواسته است تا برای رشد اقتصادی کشور زراعت و مالداری را توسعه داده و فابریکه ها و کارخانه ها را ایجاد کنند.

در عین حال ملا هبت الله گفت که انتقال سفارت به شهر بیت المقدس توسط حکومت امریکا اقدامی است که دشمنی مقامات امریکایی با اسلام، امت اسلامی و شعائر اسلامی را بیشتر آشکار ساخت، ما این اقدام را با الفاظ بسیار شدید تقبیح می کنیم. قضیه قبله اول مسلمانان (الاقصی) را قضیهء امت اسلامی می پنداریم و شهر بیت المقدس را بخش جدا ناشدنی جهان اسلام می دانیم.

  پربازدید ترین