• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر شهرسازی و مسکن از مقامش کنار رفت

وزیر شهرسازی و مسکن از مقامش کنار رفت

منابع می‌گویند که سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن از مقامش استعفا داده‌است.

منابع در وزارت شهرسازی و مسکن این خبر را تایید می‌کنند و می‌گویند که استعفای آقای نادری به تاریخ 21 ماۀ روان سال‌ جاری، مورد تایید رییس جمهور قرار گرفته‌است.

سید سعادت منصور نادری، در سال 2014 میلادی و پس از آن‌که حکومت وحدت ملی روی کارآمد، با اخد بالاترین رای اعتماد از اعضای شورای ملی کشور، کارش را به عنوان وزیر شهرسازی و مسکن آغاز کرد.

آقای نادری در جریان سال‌های که به عنوان وزیر در وزارت شهرسازی کار کرد، فعالیت‌های خوبی را در بخش شهرسازی، مسکن و سیستم‌سازی انجام داده‌است.

آقای نادری کارش را در وزارت شهرسازی با شعار مبارزه جدی با فساد اداری در آن وزارت آغاز کرد؛ زیرا وی زمانی رهبری را برعهده گرفت که آن وزارت غرق در فساد بود و درمدتی کوتاهی توانست که کارهای خوبی را در این بخش انجام دهد که شهرۀ زبان‌ها شد.

وزیر شهرسازی برای نخستین بار توانست که چهار تن از مقام‌های پیشین آن وزارت که به بیش یک میلیارد افغانی را اختلاس کرده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پنجۀ قانون بسپارد.

سفر وزیر شهرسازی به تمام ولایت‌های افغانستان، جهت بازدید از شهرهای کشور جهت تهیۀ ماستر پلان شهری در ذات خود بی‌سابقه بود که آقای نادری در جریان کارش انجام داده‌است.

تدوین قانون شهرسازی و مسکن، آغاز فعالیت کارخانۀ قطعات پیش‌ساخت پس از سال‌ها متوقف، تکمیل کار شهرک امارات پس از ورشکست شدن آن پروژه، آغاز کار عملی ساخت دوبارۀ قصر دارالامان، ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی از جمله دست‌‌آوردهای مهم دیگر آقای نادری است که می توان از آن نام برد.

هم‌چنان باید گفت که به اساس گزارش‌ ادارۀ عالی نظارت بر تطبیق استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری، وزیر شهرسازی، سرمایه‌دارترین وزیر در بین سایر وزیران حکومت وحدت ملی می‌باشد که به نام وزیر میلیونر نیز مشهور می‌باشد.

گفتنی‌ست که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی به عنوان یک وزیر پردست‌آورد یاد کرده و آقای نادری نیز به پاس خدماتش، مدال‌های متعدد را از طرف رهبری حکومت و نهادهای مختلف افغانستان دریافت کرده‌است.

  پربازدید ترین