• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انگلیس 2-1 تونس؛ هری کین ناجی سه شیرها در گام نخست

 انگلیس 2-1 تونس؛ هری کین ناجی سه شیرها در گام نخست

هری کین با زدن دو گل در بازی نخست، به کمک ساوتگیت آمد تا انگلیس، تونس را از پیش رو بردارد.

به گزارش وبسایت نود، تیم های ملی انگلیس و تونس در آخرین بازی دوشنبه شب از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه Volgograd به مصاف هم می روند. این مسابقه از گروه هفتمی برگزار می شود که در نخستین بازی این گروه، بلژیک 3-0 پاناما را شکست داد.

ترکیب تیم ملی انگلیس برای این مسابقه به شرح زیر است، در ترکیب اصلی انگلیس، 9 بازیکن برای اولین بار حضور در چنین رویداد مهمی را تجربه می کنند. تنها استرلینگ و هندرسون بازیکنانی هستند که سابقه بازی در جام جهانی را دارند:

انگلیس:
پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، تریپیه، هندرسون، یانگ، لینگارد، دله الی، استرلینگ، هری کین

تونس:
حسن، بن یوسف، مریاح، برون، ف. بن یوسف، ملول، بدری، ساسی، اسخیری، خذری، سلیتی

انگلیس بازی را خیلی خوب شروع کرد و در همان ده دقیقه نخست، سه خطر جدی ایجاد کرد که ضربات لینگارد، مگوایر و استرلینگ با واکنش خوب دروازه بان حریف و همینطور بی دقتی راه به دروازه پیدا نکرد، اما انگلیسی ها برای رسیدن به گل برتری، خیلی صبر نکردند.

دقیقه 11 بود که ضربه سر دیدنی استونز توسط حسن دفع شد، اما هری کین در یک قدمی دروازه آماده بود تا بازی را 1-0 کند. دقیقه 15 هم دروازه بان تونس به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد.

بعد از این گل، اگرچه از میل انگلیس برای گلزنی کم شد و موقعیت های کمتری هم توسط سه شیرها خلق شد، ولی باز هم ان ها نسبت به حریف خود برتر بودند، اما می توان گفت بر خلاف جریان بازی، در دقیقه 35 تونس به گل تساوی رسید.

اشتباه واکر و حرکت کودکانه او در محوطه جریمه، توسط داور خط اعلام شد، ساسی هم پشت توپ ایستاد و ده دقیقه مانده به پایان نیمه اول، بازی را 1-1 کرد.

دقیقه 39 هم انگلیس تا مرز گل دوم پیش رفت ولی این بار هم یاران ساوتگیت در زدن ضربه نهایی بادقت عمل نکردند. به این ترتیب نیمه نخست در حالی با تساوی 1-1 پایان یافت که انگلیسی ها دو بار تیر دروازه حریف را به لرزه در آوردند.

اما داستان نیمه دوم متفاوت از آن چه بود که در نیمه نخست رقم خورد. اگرچه انگلیس در این نیمه هم نسبت به حریف برتری در تملک توپ داشت ولی دیگر در خلق موقعیت موفق نبود. به ندرت می توان در نیمه دوم صحنه های جدی گلزنی را روی دروازه تونس به یاد آورد. تونس به خوبی از اتفاقات نیمه اول درس گرفت و در نیمه دوم راه های نفوذ انگلیس را بست.

حضور رشفورد و لوفتوس چیک هم برای تیم ساوتگیت موثر واقع نشد و این تیم در زدن گل دوم ناکام مانده بود و همه تصور می کردند بازی با تساوی پایان می یابد ولی هری کین باز هم در نقش ناجی ظاهر شد.

در دقیقه 91 بود که همچون گل اول صحنه ای مشابه رقم خورد، یک مدافع جلو کشیده روی یک ضربه شروع مجدد، دروازه حریف را تهدید کرد، این بار هری کین روی تیر دوم تنها رها شده بود و او هم با فرصت طلبی با یک ضربه سر بازی را 2-1 کرد تا پیروزی را برای کشورش به ارمغان آورد.

به این ترتیب انگلیس هم در پایان شب نخست سه امتیازی شد ولی بلژیک به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین است.

  پربازدید ترین