• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«ملافضل الله» به درخواست رئیس ستاد ارتش پاکستان از اشرف غنی کشته شد

«ملافضل الله» به درخواست رئیس ستاد ارتش پاکستان از اشرف غنی کشته شد

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که ملافضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان به درخواست رئیس ستاد ارتش این کشور از رئیس جمهور غنی هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

رهبر تحریک طالبان پاکستان هفته گذشته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در ولایت کنر در شرق کشور کشته شد.

دولت وحدت ملی و نیروهای آمریکایی کشته شدن ملافضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان در این حمله را تائید کردند که بازتاب گسترده در رسانه‌های پاکستانی به همراه داشت.

روزنامه محلی چاپ لاهور نوشت: جنرال «قمرباجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر اخیرش به کابل از اشرف غنی خواسته بود تا رهبر تحریک طالبان در خاک افغانستان را هدف قرار دهد.

بر اساس این گزارش، جنرال باجوه در جریان بازدید از کابل از اشرف غنی خواسته بود تا رهبر تحریک طالبان در افغانستان را هدف قرار دهد و در ازای آن پاکستان نیز از روند صلح افغانستان حمایت خواهد کرد.

مقامات پاکستانی کشته شدن رهبر تحریک طالبان پاکستان در نتیجه همکاری دولت افغانستان را گامی بزرگی در راستای ایجاد اعتماد بین دو کشور توصیف کردند.

روابط دو کشور در چند سال اخیر به دلیل حضور «ملا فضل‌الله» در مناطق مرزی افغانستان با پیچیدگی روبرو شده بود و مقامات پاکستانی دولت افغانستان را به حمایت از تحریک طالبان پاکستان متهم می‌کردند.

ملافضل‌الله رهبر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان سال 2009 میلادی پس از زخمی شدن در دره «سوات» پاکستان از سوی شرکت آمریکایی «بلک واتر» به پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان منتقل شد.

شرکت امنیتی بلک واتر رهبر تحریک طالبان پاکستان را پس از مداوا در پایگاه نظامی «بگرام» به مناطق مرزی ولایت‌های کنر و نورستان مستقر کرد.

کارشناسان بر این باورند که پس از میانجگری اخیر چین روابط افغانستان و پاکستان بهبود یافته و دو کشور چندین توافق نامه را زمینه همکاری‌های اطلاعاتی به امضا رساندند.

  پربازدید ترین