• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش دولت به رد پیشنهاد آتش بس دوباره از سوی طالبان

واکنش دولت به رد پیشنهاد آتش بس دوباره از سوی طالبان

دولت وحدت ملی پس از آن‌که گروه طالبان پیشنهادشان را برای آغاز دوبارۀ آتش‌بس رد کرد، واکنش نشان داده‌است.

به تازه‌گی دولت، تاریخ جدید برای آغاز دوبارۀ آتش بس با گروه طالبان اعلام کرد که زمان آغاز آن از 5 ام روز عید تا به 15 ام آن گفته شده؛ اما طالبان این پیشنهاد را نپذیرفته و تاکید بر جنگ نموده‌اند.

در همین ارتباط، شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی رییس جمهور می‌گوید که گروه طالبان مزۀ صلح را دیده و دربارۀ تصمیم شان تجدید نظر خواهند کرد.

معاون سخن‌گوی آقای غنی می‌گوید که دولت، 10 روز دیگر نیز با گروه طالبان آتش‌بس اعلام کرد و افزود که نیروهای امنیتی در این مدت، هیچ‌گونه تعرضی نمی داشته‌ باشند؛ اما تاکید کرد که آنان در برابر هرگونه تعرض، جواب خواهند داد.

آقای مرتضوی می‌گوید که مخالفان همواره می‌گفتند که حکومت تعهد و استقلال عمل را ندارند ولی با این آتش‌بس حکومت نشان داد که تعهد لازم و استقلال عمل را در پیوند به صلح دارد.

او گفت که مدیریت آتش‌بس در 34 ولایت کشور عالی ارزیابی شده؛ اما افزود که صلح و آتش‌بس از خود دشمنان درونی و بیرونی دارند و آنان نمی‌خواهند که این روند‌ها در افغانستان به‌طور همیشه‌گی پابرجا شوند.

از سوی هم، آقای مرتضوی دربارۀ نشست آقای غنی با رهبران جهادی و سیاسی کشور صحبت کرد و افزود که آنان از ابتکار دولت در پیوند به آتش‌بس استقبال کرده و نظریات شان را با حکومت شریک ساخته‌اند.

  پربازدید ترین