• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پرتغال 1 - 0 مراکش؛ وداع زودهنگام مراکش/ صعود موقت پرتغال به صدر جدول گروه با برتری پرزحمت

پرتغال 1 - 0 مراکش؛ وداع زودهنگام مراکش/ صعود موقت پرتغال به صدر جدول گروه با برتری پرزحمت

از ساعت 16:30 به وقت کابل دو تیم پرتغال و مراکش از گروه B رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، دور دوم بازی های گروهی را برگزار کردند.

در حالیکه مراکش با شکست در دیدار نخست مقابل ایران در قعر جدول قرار داشت، به مصاف پرتغالی رفت که کریستیانو رونالدوی فوق آماده را در اختیار داشت و با یک امتیاز دیدار مقابل اسپانیا پا به این مسابقه گذاشته بود.

دقیقه '4 (1-0)(کریستیانو رونالدو): اعجوبه پرتغالی خیلی زود چهارمین گل خود در این تورنمنت را به ثمر رساند؛ کرنر ارسالی موتینیو از سمت راست با ضربه سر شیرجه ای کاپیتان به زیر طاق دروازه مراکش راه پیدا کرد.
دقیقه '9: یک موقعیت خوب دیگر برای پرتغالی ها که روی پاس گریرو به رونالدو و چرخش استادانه این بازیکن به دست آمد که ضربه نهایی با اختلاف کم از کنار دروازه ال خاجویی به بیرون رفت.
دقیقه '39: در شرایطی که بازی متعادل و آرام دنبال می شد، روی پاس در عمق رونالدو، گدس داخل محوطه صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه او با روی پای راست را دروازه بان با یک دست برگشت داد و سپس توسط مدافعان این توپ دور شد.

 نیمه اول این مسابقه با پیروزی 1-0 شاگردان فرناندو سانتوس پایان یافت تا کریستیانو رونالدو با ثبت 85 گل ملی، به تنهایی دومین گلزن برتر تاریخ بازی های ملی لقب گیرد و فاصله اش با علی دایی را به 24 گل برساند.
 دقیقه '55: مراکش با وجود اینکه شوت های بیشتری نسبت به حریف خود داشت، اما از دقت و زهر کافی برخوردار نبود و این بار شوت خوب بلهاندا از پشت محوطه جریمه به راحتی در اختیار پاتریسیو قرار گرفت.
دقیقه '57: این بار خطرناک ترین موقعیت مراکشی ها را پاتریسیو دفع کرد؛ ضربه سر خطرناک و چکشی بلهندا با واکنش عالی دروازه بان راهی کرنر شد.
نمایش نه چندان دلچسب و ضعیف پرتغالی ها در نیمه دوم این فرصت را در اختیار مراکش قرار داد که برای رسیدن به گل تساوی نزدیک تر شود اما در نهایت به هر نحوی که بود شاگردان سانتوس از تک گل خود محافظت کرده و شمار امتیازات خود در این گروه را به 4 امتیاز رساندند تا موقتاً به صدر جدول صعود کنند.

  پربازدید ترین