• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی طالبان: دولت افغانستان از روند صلح برای رسیدن به اهدافش استفاده ابزاری می کند

سخنگوی طالبان: دولت افغانستان از روند صلح برای رسیدن به اهدافش استفاده ابزاری می کند

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت افغانستان صلح را نیاز اساسی مردم افغانستان نمی‌داند و از آن در راستای اهداف خود استفاده ابزاری می‌کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تصریح کرد که دولت افغانستان از آتش‌بس سه روز این گروه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که دولت افغانستان صلح را نیاز اساسی مردم ندانسته بلکه از آن برای رسیدن به اهدافش به عنوان یک وسیله استفاده می‌کند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: اگر چه آمریکا و دولت افغانستان تظاهر به صلح خواهی می‌کنند اما در برابر اقدامات صلح جویانه طالبان کاری می‌کنند که باعث بی‌اعتمادی بیشتر ما به روند صلح می‌شود.

اخیرا برخی از رسانه‌ها از برکناری تعدادی از مقامات طالبان به دلیل عدم اطلاع رسانی درست درباره قوانین آتش‌بس با دولت افغانستان خبر داده بودند.

مجاهد در واکنش به این موضوع تصریح کرد که خبر برکناری تعدادی از مقامات طالبان از سوی رهبری این گروه حقیقت ندارد زیرا آنها برکنار نشده‌اند بلکه از سوی رهبری طالبان ترفیع مقام گرفته‌اند.

وی افزود: آتش‌بس سه روزه باعث شده است تا نیروهای امنیتی افغانستان به پیوستن به این گروه تشویق شوند و بسیاری از آنها پس از برقراری ارتباط با طالبان خدمت را ترک کرده و به خانه‌های شان رفته‌اند.

رئیس جمهور غنی در اواخر ماه رمضان از برقراری آتش‌بس یکطرفه دولت با این گروه خبر داد و اخیرا نیز این روند برای 10 روز دیگر از سوی اشرف غنی تمدید شد.

طالبان نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که این گروه به درخواست مردم کشور تنها در سه روز نخست عید فطر با دولت افغانستان آتش‌بس برقرار خواهد کرد.

  پربازدید ترین