• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار پاکستان و افغانستان به آن دسته از رهبران طالبان که آمادۀ صلح نیستند

هشدار پاکستان و افغانستان به آن دسته از رهبران طالبان که آمادۀ صلح نیستند

مقام‌های پاکستانی و افغانی به آن دسته از رهبران گروه طالبان که آمادۀ صلح نیستند، هشدار می‌دهند که با آنان با زور و قوت برخورد صورت می‌گیرد.

این تعهد در دیدار عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان با ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان  میان دو طرف صورت گرفته و آنان بر نقش تطبیق پلان عمل میان دو کشور برای صلح و هم‌بستگی تاکید کرده‌اند.

ریاست اجراییه کشور می‌گوید که آقای عبدالله در حاشیۀ نشستی در تاجیکستان با رییس جمهور پاکستان دیدار کرده و آقای حسین از نقش فعال افغانستان در کشته شدن مولانان فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی قدارنی و تشکری نموده‌است.

آقای حسین گفته که تطبیق پلان مشترک عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و هم‌بستگی می‌‍تواند که هر دو کشور را در راۀ دست یافتن به ثابت و امنیت منطقه‌یی و بهبود روابط میان دوکشور، کمک نماید.

در عین زمان، آقای عبدالله گفته که افغانستان بدون در نظرداشت تروریست خوب و بد، هراس‌افگنان را نابود می‌کند و علاوه کرد که با استفاده از همین طرز دید، علیه مولانا فضل‌الله اقدام صورت گرفته‌است.

رییس اجراییه گفته که در این اواخر تماس میان رهبران افغانستان و پاکستان افزایش یافته و ابراز امیدواری کرده که این دید و بازدیدها در راۀ دست یافتن به صلح و مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی کمک نماید.

آقای عبدالله هم‌چنان به رییس جمهور پاکستان گفته که اسلام‌آباد باید اقدام‌های عملی و قاطع را علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در آن کشور بردارند.

در عین حال، هردو کشور از گام‌های حکومت افغانستان و اعلام‌ آتش‌بس برای دست یافتن به صلح و آشتی حمایت کرده و پیام واضح به آن دسته از رهبران گروه طالبان که آمادۀ صلح نباشند، صادر کردند و گفتند که اگر آنان آمادۀ صلح نشوند، با زور و قوت با آنان برخورد صورت می‌گیرد.

  پربازدید ترین