• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حامد کرزی از طالبان خواست که از جنگ دست بکشند

حامد کرزی از طالبان خواست که از جنگ دست بکشند

حامد کرزی، رییس‌جمهور سابق کشورمان از گروه طالبان خواسته که از جنگ دست بشکند و همراه با بقیه هموطنان خود کشورشان را از راه صلح آباد کنند.

حامد کرزی امروز (جمعه، اول سرطان) با نشر اعلامیه‌ی مطبوعاتی از آغاز مجدد درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در نقاط مختلف کشور ابراز نگرانی شدید کرده است.

کرزی افزوده که در روزهای آتش‌بس، نیروهای امنیتی افغانستان، طالبان و مردم همدیگر را در آغوش گرفتند و این آتش‌بس به گرمی از سوی همه‌ی مردم افغانستان استقبال شد.

در این اعلامیه آمده: «آتش‌بس روزهاى عید سعید فطر از جانب همه مردم افغانستان با گرمى فراوان مورد استقبال قرار گرفت. در جریان این آتش‌بس منسوبین نیروهاى مسلح، طالبان و مردم همه یکدیگر را در آغوش گرفتند و جشن‌ها بر پا کردند. اینگونه استقبال از آتش‌بس نشان داد که جنگ جارى در کشور از جانب خارجى‌ها و براى منافع آن‌ها بر ملت ما تحمیل شده است. افغان‌ها در هر دو جانب فقط قربانیان آن بوده و کشور ما از آن خساره‌مند است.»

پس از ختم آتش‌بس سه روزه طالبان در روزهای عید سعید فطر، حملات طالبان در ولایت‌های مختلف افزایش یافته است. در سه روز اخیر، نزدیک به 100 تن از نیروهای امنیتی در حملات طالبان در ولایت‌های بادغیس، فراه، فاریاب، غزنی و قندهار کشته شده‌اند.

در حالی که حملات طالبان افزایش یافته است، اما دولت با تمدید آتش‌بس به نیروهای امنیتی دستور داد که در حالت دفاعی باشند. دولت افغانستان پس از ختم آتش‌بس 9 روزه، آتش‌بس را تا جمعه‌ی بعدی (هفتم سرطان) تمدید کرد.

  پربازدید ترین