• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جشن روز پناهنده با شعار همه برای پناهندگان می ایستیم در مشهد برگزار شد

جشن روز پناهنده با شعار همه برای پناهندگان می ایستیم در مشهد برگزار شد

جشن روز پناهنده با شعار «همه برای پناهندگان می‌ایستیم» با حضور عجمی، مدیرکل اداره اتباع در خراسان رضوی، مولا گتا مسئول دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سیدنورالله راغی سرکنسول افغانستان در مشهد و حضور کم سابقه فرهنگیان و هنرمندان و جامعه مهاجرین برگزار شد.

رضا احسانی دبیر این همایش در گفتگو با شفقنا گفت: امسال با همکاری اداره‌های مرتبط با پناهندگان مراسم روز پناهنده بسیار پرشورتر برپا شد.

وی افزود : این همایش در دو بخش همایش و نمایشگاه اجرا شد که در بخش اول با سخنرانی و اجرای برنامه های متنوع از ساعت 9 صبح تا 12 در خدمت مدیران ارشد مجموعه ها بودیم، آقای راغی سرکنسول افغانستان، مدیرکل اتباع استان و رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان جزو سخنرانان این برنامه بودند.

احسانی گفت : در این مراسم از تعدادی پناهنده نمونه منجمله یک پدر کارگر، مادر نمونه، چهار نخبه کنکور ارشد، دو عکاس و تعدادی از فعالان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد : امسال بیش از 25 غرفه فعال در زمینه های مختلف در این همایش حضور داشتند و جای خرسندی است که حضور مردمی در این همایش نسبت به سالهای گذشته چشمگیرتر بوده است.

وی با بیان اینکه روز پناهنده متعلق به تمام پناهندگان است گفت : امیدواریم در سالهای بعد بتوانیم بهتر و پرشورتر این مراسم را برگزار کنیم.

  پربازدید ترین