• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح بیمه سلامت و روادید خانواری اتباع خارجی در ایران تا 15 سرطان/تیر تمدید شد

طرح  بیمه سلامت و روادید خانواری اتباع خارجی در ایران تا 15 سرطان/تیر تمدید شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: آخرین مهلت مراجعه اقشار آسیب پذیر پناهنده برای برخورداری از مزایای رایگان بیمه سلامت فقط تا 15 سرطان/تیر امسال است.

عجمی افزود: اتباع خارجی دارنده روادید خانواری می‌توانند فقط تا 14 ماه جاری برای تمدید روادید خود اقدام کنند.

وی گفت: این افراد باید برای تمدید روادید خود، به دفاتر کفالت اتباع خارجی و برای بیمه سلامت به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مراجعه کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: تا کنون در این استان 70 هزار تبعه خارجی فاقد مدارک اقامتی، ثبت نام کرده اند که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده است وهمچنین 36 هزار تبعه خارجی در استان مشمول طرح روادید خانواری هستند که 12 هزار جلد گذرنامه با روادید تاریخ ذکر شده را دارند.

عجمی گفت: تاکنون حدود 2 هزار و 305 جلد گذرنامه اتباع خارجی در خراسان رضوی که شامل 20 هزار نفر می‌شود صادر و روادید آن‌ها تمدید شده است.

  وی با بیان اینکه 150 هزار نفر از اتباع خارجی استان مشمول این طرح هستند گفت: کسی که طرح آمایش 13 را دریافت کند به مدت یک سال مجوز اقامت قانونی در جمهوری اسلامی ایران را خواهد داشت.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: علاوه بر آن داشتن این کارت برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان نیز ضروری است.

  پربازدید ترین