• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سوئد 1 - 0 سوئیس؛ سوئد بدون نیاز به زلاتان به جمع 8 تیم برتر جام جهانی رسید

سوئد 1 - 0 سوئیس؛ سوئد بدون نیاز به زلاتان به جمع 8 تیم برتر جام جهانی رسید

تیم سوئد در ادامه روند شگفتی سازی های خودش موفق شد با شکست سوئیس به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

تیم های سوئد و سوئیس از دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 از ساعت 18:30 به مصاف هم می رفتند. تیم سوئد که تیم برتر میدان بود با تک گل امیل فورسبرگ در دقیقه 66 توانست از سد سوئیس بگذرد تا به مرحله یک چهارم راه یابد. این تیم روز شنبه در مرحله بعد باید با برنده دیدار تیم های انگلیس و کلمبیا بازی کنند.

سوئد: اولسن، لاستیگ، لیندلوف، گرانکوئیست، آگوستینسون، کلائسن، اسونسن، اکدال، فورسبرگ، برگ، تویوونن
سوئیس: زومر، لانگ، ژورو، آکانجی، رودریگز، بهرامی، ژاکا، شکیری، دزمایلی، زوبر، درمیچ

لحظات حساس بازی
 دقیقه 7: سوئد که بازی را خوب شروع کرده بود صاحب فرصتی عالی شد اما برگ که با دروازه تک به تک شده بود در عین ناباوری ضربه اش را به بیرون زد.

دقیقه 8: سوئد یک بار دیگر در داخل محوطه جریمه حریف صاحب فرصت شد اما این بار شوت محکم از روی خط محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.

 دقیقه 23: سوئیس که پس از شروع نه چندان خوب در دقایق اخیر توانست بازی بهتری ارائه دهد نزدیک بود روی سانتر شکیری و با ضربه سر زوبر به گل برسد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 28: سوئد تا آستانه گلزنی پیش رفت اما زومر با یک عکس العمل تماشایی ضربه تویوونن که در داخل محوطه صاحب توپ شده بود را دور کرد هر چند داور با تاخیر آفساید بازیکنان سوئد را اعلام کرد.

دقیقه 38: بازی در این دقایق جذاب تر دنبال می شد و تیم سوئیس روی کرنر ارسالی صاحب فرصت خوبی شد اما ضربه دزمایلی که توپ در موقعیتی مناسب به او رسید به بیرون رفت.  

دقیقه 41: جدی ترین موقعیت بازی نصیب تیم سوئد شد اما بازیکنان این تیم باز با بی دقتی موقعیت را از دست دادند. سانتر تماشایی بازیکن سوئد به اکدال در دهانه دروازه رسید اما این بازیکن با بی دقتی ضربه اش را به بالای دروازه زد.

دقیقه 50: توپ در شلوغی محوطه جریمه به شکیری رسید اما مدافعان سوئد در آخرین لحظه موفق شدند توپ را دور کنند.

دقیقه 66: تیم سوئد که صاحب موقعیت بهتری در این بازی شده بود سرانجام توانست به گل برسد. توپ در پشت محوطه به فورسبرگ رسید و شوت این بازیکن پس از برخورد با پای مدافع سوئیس تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.  

 دقیقه 79: سوئیس که در این دقایق برای زدن گل تساوی جلو کشیده بود روی کرنر ارسالی نزدیک بود به گل برسد اما فورسبرگ ضربه سر امبولو را از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه 93: بازیکن تیم سوئد در اخرین ثانیه های بازی روی یک ضد حمله سریع می رفت با دروازه تک به تک شود که توسط مدافع حریف سرنگون شد. داور خطای پنالتی اعلام کرد و کارت قرمز هم به مایکل لنگ نشان داد اما پس از بازبینی تصاویر اعلام کرد خطا پشت محوطه جریمه انجام شده است. 

  پربازدید ترین