• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اظهارات تازه معاون سخنگوی رییس جمهور در مورد بازداشت های اخیر

اظهارات تازه معاون سخنگوی رییس جمهور در مورد بازداشت های اخیر

شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که بازداشت‌های اخیر به اساس شکایت‌های مردم و اقدام‌های غیرقانونی شان صورت گرفته‌است.

آقای مرتضوی، ام‌روز( سه‌شنبه، 19 سرطان) در یک نشست خبری گفت که بازداشت‌های اخیر به اساس کدام قضیۀ سیاسی صورت نگرفته و مبنای آن شکایت‌‎های مردم بوده‌است.

معاون سخن‌گوی کاخ ریاست جمهوری افزود، افرادی که بازداشت شده از جمله اشخاصی بوده‌اند که دست به آزار و اذیت مردم و اقدام‌های فراقانونی زده بوده‌اند.

او یاد کرد، شخصی که از ولسوالی پرجمن فراه بازداشت گردید، تمام این ولسوالی را به گروه طالبان تسلیم کرده بود و به همین قسم فردی دیگری که از ارزگان دست‌گیر شد، ده‌ها پاس‌گاه نیروهای امنیتی را به طالبان داد؛ اما به طور مشخص از نظام الدین قیصاری یادآور نشد که وی به کدام دلیل بازداشت گردیده‌است.

وی در عین حال در مورد تصاویرهای که از سوی رسانه‌های اجتماعی به نشر رسیده و گفته می‌شو دکه نیروهای ارتش به شکل بسیار رحمانه، نگه‌بانان آقای قیصاری را بازداشت و یک تعداد هم را کشته وزخمی ساختند، گفت که نیروهای ارتش با همه برخورد انسانی کرده‌اند.

آقای مرتضوی گفت، قضاوت پیش از وقت، منصفانه نیست و افزود که تا هنوز به طور مشخص تحقیق نشده که آیا آنان نگه‌بانان نماینده جنرال دوستم اند یاخیر‌؟

معاون سخن‌گوی ارگ ریاست جمهوری هم‌چنان در مورد تظاهرات‌های اخیر در شمال کشور می‌گوید که اعتراض‌ مسالمت‌آمیز حق قانونی شهروندان کشور است و خواست‌های آنان پذیرفته خواهند شد.

وی از تظاهرات کننده‌گان خواست تا حوصله شان را نگه‌دارند و به مکان‌های عام‌المنفعه ضرر نرسانند.

این درحالی‌ست که از یک هفتۀ بدینسو، اعتراض‌های شهروندان در شمال کشور جریان دارد و تا هنوز به خواست شان که رهایی فرمان‌ده قیصاری و برگشت معاون اول کشور می‌باشد، نرسیده‌اند.

  پربازدید ترین