• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برنامه های شومی که مردم پنجشیر را شدیداً نگران کرده است!

برنامه های شومی که مردم پنجشیر را شدیداً نگران کرده است!

چند روزی‌ است که در میان مردم پنجشیر، از برنامه‌های شوم پشت‌پرده سخن زده می‌شود و این امر مردم پنجشیر را شدیداً نگران ساخته است.
ظاهراً گفته می‌شود که شماری از باشندگان پنج‌شیر مربوط هر شهرستانی که باشد، دنبال نا امن‌سازی پنجشیر آستین‌بر زده اند و گویا پاسگاهی را که چند سالی‌ است از سوی امنیت و پولیس ملی در بلندای کوهی میان بازارک - عبدالاخیل ایجاد شده است، خلع‌ سلاح و نگهبانانش را نیز زخمی کرده اند.

من اما، این مساله را توطیه و دسیسهٔ بیش نمی‌دانم که از سوی رهبری امنیت ملی آن استان، برای بدنام‌سازی بخشِ خاصی از مردمان دلیر و با شهامت پنجشیر راه‌اندازی شده است. حتی خوش‌بین‌ترین پشتی‌بان امنیت ملی و دیگر سران حکومت محلی پنج‌شیر نیز به این سخن باور نخواهند کرد و شاید هم به این بُهتان بخندند؛ چون می‌دانند که تروریسم جایی در میان شهریانِ پنج‌شیر ندارد و این برنامه هم جزِ از کلاهبرداری‌ها و برنامه‌های پشتِ‌پرده‌ی رییس و دیگر کارمندان امنیت ملی آن استان است. این نخستین برنامه‌ی فریب‌دهنده هم نیست که امنیت ملی پنج‌شیر به‌ویژ رهبری آن نهاد، برای به‌دست آوردن پول‌های ناچیز (؟!) روی دست گرفته است؛ پیش از این نیز ما شاهد چندین کلاهبرداری و برنامه‌های شرم‌آور از سوی کارمندان این نهاد در شهرستان‌های آن استان از جمله «دره» بوده‌ایم.

عجیب نیست، پنجشیری که روزگاری با این همه فساد مبارزه می‌کرد؛ حالا با داشتن چند دلقک و معامله‌‌گر در رهبری آن استان، خود دامنگیر این امر شده است. نمی‌دانم از کدام کم‌کاری‌های حاکمان بی‌کفایت پنجشیر بگویم؛ از خاموشی‌شان در برابر استفاده و قاچاق مواد مخدر، از دست داشتن شان در خرید و فروش و قاچاق سنگ‌های قیمتی، از کم‌توجهی شان در حوزه‌ی معارف و صدها بی‌کفایتی و بی‌توجهی شان در پر‌وژه‌های منفعت‌عامه. این همه کم نبود که حالا مساله‌ی تروریسم را بالای آن اضافه کنید، شرم‌آور نیست؟

انتظار ما از مردم با وقار و قهرمان پنجشیر به‌ویژه جوانان آگاه‌اش این است که فریب قاچاقبران و کلاهبرداران سیه‌رو و بدنام را نخورند و هرچه زودتر در برابر این همه دسایس شرم‌آور، ایستاده شوند و نگذارند مردم ما قربانی چند آدم سبک و معامله‌گر گردند. هرچند بی‌باور هستیم؛ اما این انتظار را از سران پنجشیر مقیم کابل نیز داریم که در برابر آن سکوت اختیار نکنند، دستِ‌کم دامن ظالمان را رها کنند و در کنار مردم خود هم‌گام شده و پشتیبان شان باشند.

  پربازدید ترین