• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلامیه طالبان در مورد نشست عربستان سعودی

اعلامیه طالبان در مورد نشست عربستان سعودی

طالبان در وب سایت رسمی خود «الاماره» به نشست جده با محوریت افغانستان واکنش نشان داد.
در این اعلامیه آمده است: این نشست در حالی با نام علما برگزار شد که در آن هیچ عالم معتبر و شهیری از منطقه، افغانستان و جهان اسلام شرکت نکرد و در حقیقت بیشتر شرکت کنندگان نمایندگان و ماموران دولت های مختلف بودند.
این اعلامیه می افزاید: مشخصا برگزاری این نشست توسط ماموران اشغالگران بوده و از همین حیث در این نشست حتی یک نفر هم جرات نکرد تا در مورد اشغال افغانستان و حضور نظامی آمریکا و کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان خارجی کلمه ای صحبت کند.
طالبان افزود: ما به جهاد ادامه می دهیم.

متن اعلامیه طالبان به شرح ذیل می باشد:
نشست دو روزهء که در شهرهای جده و مکهء عربستان سعودی از دیروز به این سو جریان داشت امروز به پایان رسید.

درین نشست هیچ یک عالم نامدار و معتبر افغانستان، منطقه و یا جهان اسلام سهم نگرفت و بیشتر اشتراک کنندگان مامورین رسمی دولت های مختلف بودند، بناءً یکی هم جرائت نتوانست تا اشغال افغانستان، حضور نظامی امریکا، بمباران بی رحمانهء نظامیان امریکایی بر افغان های ناتوان و دیگر فجائع را حد اقل به این نیت به زبان می آورد که این وضعیت باید تغییر یابد !!

خورد و بزرگ امت اسلامی می داند که 17 سال می شود تجاوز امریکا بر افغانستان جریان دارد، افغانستان اشغال شده است، حاکمیت آن ربوده شده است، چند تن اشخاص بی هویت و جنایتکار به زور طیارات و کشتارهای بی رحمانه بر ملت تحمیل شده اند.

مناسب این بود که کنفرانس اسلامی، عالمان و کشور میزبان با استفاده از وجاهت بین المللی شان از امریکا و ناتوی اشغالگر می خواستند که بمباران های شان بر ملت مظلوم و بی چارهء افغانستان را متوقف بسازند و دیگر از پامالی حریم آن ها دست بگیرند.

اما بالعکس تلاش شد که از افغانستان فلسطین دوم ساخته شود، دست های مبارزین بسته شود و ظلم و جنایات اشغالگران نادیده گرفته شود.

با چنین کار، جهاد کنونی که به فرمان خداوندی و به فتوای هزاران تن علماء کرام آغاز شده است و نیروی استکبار جهانی را با شکست و رسوای دچار ساخته است، هیچ زیانی نمی بیند، کسانی زیان می بینند که مسئولیت واقعی شان را برای متاع و پول دنیوی ترک می کنند، به جای بیداری امت بر چشم های ملت خاک می پاشند و برای فایدهء امریکا موقف می گیرند.

افغان ها می دانستند که این گونه نشست ها طرح و برنامهء مقامات و نظامیان امریکایی هست، زیرا فرمانده امریکایی نیکولسن طرح فشارهای مذهبی را پیش از پیش ارائه کرده بود و دیروز وزیر دفاع امریکا حیمز میتس از میزبانان سپاسگذاری کرد. اما بعضی ها به حیث مسلمان و به نام عالمان دین درین نشست ها چه نقش بازی کردند واقعاً وضعیت دردناک امت اسلامی را انعکاس می دهد.

ان شاء الله، مبارزین راه حق در روز قیامت ازین عالمان نام نهاد در بارگاه خداوندی شکایت می کنند و در برابر جفای بزرگی که در حق امت، اسلام و جهاد کرده اند خواهان مجازات ایشان می شوند.

از دولت عربستان سعودی امیدواریم که برای پایان بخشیدن اشغال در افغانستان کمک بکند و درین راستا نقش مثبت بازی بکند، فرصت دادن برای چنین نشست ها به حیثیت اش صدمه وارد می کند.

جهاد ما به رهنمایی و رهبری عالمان با عمل آغاز گردیده است و ادامه دارد، بیشتر پرسونل جهادی ما کسانی اند که دین را به درستی می فهمند، پس اطمینان داریم که این جنین موقف های که به فرمایش امریکا گرفته می شود بر مبارزهء ما هیچ گونه تاثیر منفی نمی داشته باشد و نه هم جلو شکست حتمی و فرا رسیدنی امریکا را گرفته می تواند. ان شاء الله و ما ذالک علی الله بعزیز.

امارت اسلامی افغانستان
27/10/1439 ه ق
20/4/1397 ه ش – 11/7/2018م

  پربازدید ترین