• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مودریچ، بهترین بازیکن جام جهانی 2018، امباپه بهترین بازیکن جوان

مودریچ، بهترین بازیکن جام جهانی 2018، امباپه بهترین بازیکن جوان

جوایز فردی جام 21 اعلام و به بازیکنان برتر اهدا شد.

با پایان یافتن جام جهانی 2018، تکلیف بهترین های جام 21 هم مشخص شد. بعد از برگزاری فینال و پیش از اهدای جام، جوایز فردی جام جهانی اهدا شد و مودریچ مهم ترین جایزه این بخش را از آن خود کرد.

 لوکا مودریچ هافبک و کاپیتان تیم ملی کرواسی، عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2018 را از آن خود کرد. به این ترتیب این دومین بار است که عنوان بهترین بازیکن جام به بازیکنی از تیم بازنده فینال می رسد. در جام جهانی قبلی هم مسی با وجود شکست آرژانتین در فینال جام مقابل آلمان به این عنوان رسید. مودریچ در هفت مسابقه، دو گل زد و یک پاس گل ارسال کرد و بیش از هر بازیکن دیگری در مسابقات دوندگی داشت. او در بسیاری از آمارها در تیم ملی کرواسی نفر اول بود و به عنوان نیرو محرکه تیم در فاز تهاجمی، و البته رهبر تیم دالیچ، نقش بزرگی در موفقیت شطرنجی پوشان ایفا کرد. بعد از مودریچ، به ترتیب ادن هازارد و گریزمن در رده های بعدی بهترین بازیکن جام ایستادند.

هازارد در تیمی که موفق شد 16 گل در جام 21 بزند، کاپیتان بود و نقش موثری در حملات و بازی تهاجمی بلژیک ایفا کرد. گریزمن هم یکی از بهترین ستاره های جام بود و در اکثر بازی های حساس فرانسه روی گل ها نقش ایفا کرد. او در این جام 4 گل زد و 2 پاس گل ارسال کرد.

امباپه هم بهترین بازیکن جوان جام لقب گرفت. ستاره فرانسوی ها در فینال هم گلزنی کرد تا بعد از پله، جوانترین گلزن تاریخ فینال جام های جهانی شود. او در کل جام 4 گل زد که برای یک جوان 19 ساله آمار خیلی خوبی است. سرعت امباپه در طول جام، مایه دردسر تیم های رقیب فرانسه بود.

هری کین با زدن شش گل، کفش طلا را برد و آقای گل جام 21 لقب گرفت. هری کین در این مسابقات یک هتریک هم داشت. گریزمن و لوکاکو هم در رده های بعدی قرار گرفتند. این دو هر کدام 4 گل زدند.

کورتوا هم دستکش طلایی را برد و بهترین دروازه بان جام جهانی 2018 روسیه لقب گرفت. او به خصوص در دیدار مقابل برزیل، نقش کلیدی ای برای تیمش ایفا کرد و به بلژیک کمک کرد تا بهترین نتیجه تاریخش را در جام جهانی بدست آورد.

تیم ملی اسپانیا هم جایزه بازی جوانمردانه جام جهانی 2018 را از آن خود کرد. آن ها در کل جام در 4 مسابقه شان، فقط دو کارت زرد گرفتند و 34 خطا مرتکب شدند.

  پربازدید ترین