• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش یک دختر سوئدی برای جلوگیری از اخراج مهاجر افغانستانی

تلاش یک دختر سوئدی برای جلوگیری از اخراج مهاجر افغانستانی

الین ارسون، دختر نوجوان سویدنی، از اخراج یک پناهجوی افغانستانی 52 ساله در این کشور جلوگیری کرد.

این بانو در هواپیمایی‌که از میدان هوایی گوتنبرگ به سوی استانبول می‌رفت، به جایش ایستاد و به کارمندان خط هوایی گفت تا زمانی که پناهجوی افغانستانی از هواپیما بیرون کشیده نشود، به جایش نمی‌نشیند.

او گفت: «من هر آن‌چه را که بتوانم برای نجات زنده‌گی این مرد انجام می‌دهم.»

ارسون، دانشجوی دانشگاه گوتنبرگ، پس از آن‌که او و دیگر فعالان امور پناهجویان دریافتند که یک پناهجوی افغانستانی اخراج می‌شود، از شهر گوتنبورگ به ترکیه تکت هواپیما خریداری کرده و به هواپیمای حامل این پناهجو رفتند.

هنگامی که این دختر وارد هواپیما شد، با تلیفون همراه‌‌اش از داخل هواپیما شروع به پخش زنده کرد و اعتراض‌اش را به زبان انگلیسی ادامه داد.

تصویر پخش زندۀ این دختر در رسانه‌های اجتمایی روز سه شنبه بیش از نیم میلیون بیننده داشت.

پس از آن که شماری از مسافرین در هواپیما از این دختر خانم انتقاد کردند، او گفت :« من نمی‌خواهم که زنده‌گی یک انسان از بین برود، به خاطری که شما نمی‌خواهید پرواز خود را از دست بدهید.»

او این اعتراض‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به گونۀ زنده نشر کرد و در این تصویر می‌گوید که افغانستان جای امن نیست و این پناهجو نباید به این کشور فرستاده شود.

پس از چندین دقیقه اعتراض، برخی از مسافران دیگر نیز با او هم صدا شدند و سرانجام کارمندان خط هوایی ناگزیر شدند که پناهجوی افغانستانی را از هواپیما بیرون بکشند.

رسانه‌های سویدنی گزارش داده اند که مردی که قرار بود روز دوشنبه اخراج شود، از میدان هوایی ناپدید شد اما دویچه وله گزارش داده است که این مرد هنوز تحت بازداشت قرار دارد و شاید روز دیگری اخراج شود.

  پربازدید ترین