• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی با سفر به ولایت کاپیسا سب استیشن برق گلبهار این ولایت را افتتاح کرد

رئیس جمهور غنی با سفر به ولایت کاپیسا سب استیشن برق گلبهار این ولایت را افتتاح کرد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور صبح امروز در راس یک هیات ارشد حکومتی به ولایت کاپیسا رفت و سب استیشن برق گلبهار را افتتاح کرد.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که رئیس جمهور غنی صبح امروز برای افتتاح سب استیشن برق گلبهار ک با ظرفیت تولید 220 کیلوولت برق ساخته شده است، به ولایت کاپیسا رفته است.

در خبرنامه  همچنان آمده است که این سب استیشن برق، شامل لین انتقالی 220 کیلوولت برق ا سب استیشن پشته سرخ به گلبهار و لین انتقالی 110 کیلوولت از گلبیهار به سب استیشن تپه احمد بیک است.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که این پروژه به کمک انجنیران ارتش امریکا با هزنیه 8٫65 میلیون دالر ساخته شده است.

گفته می‌شود که این سب استیشن برای 30 هزار خانواده برق تأمین خواهد کرد.

در خبرنامه ارگ همچنان آمده است که رئیس جمهور غنی در این سفر، با مسئولان نظامی و غیر نظامی کاپیسا، زنان، جوانان، جامعه مدنی، استادان دانشگاه، عالمان دینی، بزرگان مردمی و مقام های محلی ولسوالی‌های کاپیسا نیز دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

رئیس جمهور غنی در حالی سب استیشن برق گلبهار را امروز افتتاح کرد که گفته می‌شود این سب استیشن دوسال پیش یک بار دیگر توسط داکتر عبدالله عبدالله نیز افتتاح شده است.

افزون بر این، نزدیک به دو ماه پیش رئیس جمهور غنی یک مجتمع صحی در ولایت ننگرهار را نیز در حالی افتتاح کرد که سه سال پیش این مجتمع توسط وزیر صحت عامه افغانستان افتتاح شده بود.

آگاهان باور دارند که این کارهای رئیس جمهور غنی به دلیل توجیه شکست‌های او در حکومت داری است و آقای غنی دیدارهای کمپاینی اش را برای ریاست جمهوری سال آینده با این بهانه‌ها دنبال می‌کند و کارهای که باید مسئولان هر وزارت انجام بدهند، خود رئیس جمهور آن را انجام می‌دهد.

  پربازدید ترین