• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تایید طالبان در گرهمایی چهار هزار نفری علما

تایید طالبان در گرهمایی چهار هزار نفری علما

چگونه جلسه چهار هزار نفری علمای دینی است که طالبان در افغانستان دایر می کنند اما دولت افغانستان با چهارصد هزار نیروی نظامی و امنیتی و استخباراتی از آن خبر نمی شود و نیروهای امریکایی و ناتو آن را نمی بینند؟

شورای علمای رسمی و سرکاری افغانستان با معاش های گزافی که نوش جان می کنند چرا درمورد این جلسه و قطعنامه ی آن که از آدرس عالمان دینی صادر می شود مهر سکوت بر لب نهاده اند؟ زبان و بیان شورای صلح چرا خاموش است؟ آنها در کجای این رویداد قرار دارند و کارشان برای صلح با طالبانی که این چنین شیپور جنگ می نوازند چیست؟

طالبان می گویند که در برابر علمای اجیر و دست نشانده که نشست هایی را به اشاره و خواست آمریکا در اندونزیا، کابل و عربستان برپا کردند تا جهاد طالبان را در افغانستان نادرست نشان دهند به تاریخ 14 اسد 1397 گردهمایی بزرگی علما و مشایخ افغانستان به سرپرستی سجاده نشین خانواده ی بزرگ روحانی کشور حضرات قلعه جواد، قطب المشایخ حضرت امین جان محددی برگزار شد که حدود چهار هزار علما، روحانیون، مدرسین، طلبا و بزرگان قومی از بخش های مختلف کشور شرکت نمودند.

متن زیر عینا از سایت امارت اسلامی طالبان نقل شده است:
در این اواخر خبرهای زیادی در مورد نشست ها و کنفرانس هایی که از سوی اشغالگران و رژیم مزدور با استفاده از نام علما صورت می گیرد به نشر می رسد نشست هایی که گاهی در اندونزیا، گاهی در کابل و گاهی هم در عربستان سعودی صورت می گیرد اما از سوی دیگر مشایخ، روحانیون و علمای جدید افغانستان که نمایندگان واقعی منبر و مسجد اند نیز موقف شرعی خود را در نشست ها و جلسات مختلف ابراز داشته اند و در حق جهاد کنونی صدای حمایت بلند کرده اند.

به تاریخ 14 اسد 1397 گردهمایی بزرگ علما و مشایخ افغانستان به سرپرستی سجاده نشین خانواده ی بزرگ روحانی کشور حضرات قلعه جواد، قطب المشایخ حضرت امین جان محددی برگزار شد در این گردهمایی حدود چهار هزار علما، روحانیون، مدرسین، طلبا و بزرگان قومی از بخش های مختلف کشور شرکت نمودند.

در این گردهمایی جهاد کنونی افغان ها به سرکردگی امارت اسلامی افغانستان علیه اشغال، بر حق و فرض عین خوانده شد و از تمام ملت و امت اسلامی خواسته شد که از جهاد کنونی پشتیبانی کنند. علمای کرام علاوه بر سخنرانی، یک قطعنامه را نیز در اخیر جلسه صادر کردند که قرار ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله الذی نور قلوب المؤمنین بنور الایمان و شرح صدور العارفین بانشراح الایقان و الصلوة و السلام علی محمد سید المرسلین و علی آله و اصحابه أجمعین. قال الله تعالی: یا أیها الذین آمنوا اتقوا الله وقولوا قولا سدیدا. یصلح لکم أعمالکم ویغفر لکم ذنوبکم ومن یطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظیما. صدق الله العظیم.

ما علما، روحانیون و مشایخ افغانستان به نمایندگی از این مجلس بزرگ موقف شرعی خود را در مورد اوضاع کنونی افغانستان قرار ذیل اعلام می داریم:

1: ما در افغانستان خواهان یک نظام خالص اسلامی و افغان شمول که همه اقوام افغانستان در آن سهم داشته باشند هستیم.

2: در افغانستان مبارزه ی جاری ضد آمریکایی های اشغالگر و متحدین آنها جهاد بر حق است، حمایت و پشتیبانی از آن بر هر مسلمان فرض است.

3: از آمریکا، کشورهای عضو ناتو و همه آن دولت هایی که در افغانستان حضور نظامی دارند به قاطعیت می خواهیم که عساکر خود را از افغانستان بیرون کنند، تهاجم نظامی آنها عامل اساسی جنگ در افغانستان است.

4: در این اواخر نشست های با استفاده از نام علما در اندونزیا، کابل و جده صورت گرفته و در قطعنامه های آن جهاد و مبارزه در برابر اشغالگران در افغانستان جنگ ناروا و فتنه خوانده شده ما چنین نشست ها و فیصله را به جدیت رد می کنیم، این نشست ها به اشاره و خواست آمریکایی ها و مقامات اداره ی کابل صورت گرفته است.

5: از همه آن علما که به بهانه های مختلف فریب داده شده اند و به فرمایش اداره ی کابل در نشست های نمایشی شرکت کرده اند می خواهیم که به رسالت اصلی خود متعهد باشند به اهداف و دسایس اشغالگران و دست نشاندهان آنها متوجه باشند و با سهم گیری در برنامه هایی که از سوی مقامات رژیم کابل طرح ریزی می شود نام مقدس علما را بدنام نکنند بلکه صدای حق را علیه اشغال بلند بکنند.

6: از کنفرانس اسلامی تقاضا داریم که نقش خود را در قبال قضایای امت اسلامی آزادانه به پیش ببرد و زیر اثر فشارهای کفار قرار نگیرد.

7: دشمنان اسلام و کشور تلاش می کنند با استفاده از شعارهای قوم پرستی، زبان پرستی و سمتگرایی در میان اقوام افغانستان تفرقه ایجاد کنند، آتش تعصب را داغ سازند و برای تجزیه ی کشور بکوشند این عملکرد آنها برای ما هرگز قابل تحمل نیست ما از تمامیت ارضی کشور به تمام معنی دفاع می کنیم و در این راستا آماده ی هرگونه قربانی هستیم.

8: علمای کرام پرلت ها (تحصن ها)، کاروان های صلح و ایجاد فتنه داعش در کشور را پروژه های آمریکایی می دانند اشغالگران می خواهند که از این راه ها به اشغال و جنگ در افغانستان ادامه بدهند.

9: از همه منسوبین، عساکر و پولیس دولتی که در صفوف اداره ی کابل خدمت می کنند می خواهیم که حقیقت را درک کنند، از خدمت به اشغالگران خود را نجات بدهند و با مجاهدین راه آزادی یکجا شوند همچنان از مقام رهبری امارت اسلامی نیز می خواهیم که به کار دعوت و جلب و جذب بیشتر توجه کنند و افرادی را که در صفوف دشمن قرار دارند تشویق کنند که از همکاری با اشغالگران دست گیرند.

10: از همه باشندگان، علمای کرام، بزرگان قومی، متنفذین، روشنفکران، محصلین و اقشار مختلف کشور می خواهیم که برای آزادی کشور از اشغال کفر با مجاهدین همکاری کنید به دست، زبان و قلم جهاد کنید و مسوولیت خود را ایفا نمایید.

11: در اخیر یکبار دیگر به این تاکید می کنیم که جهاد در برابر اشغالگران و متجاورین کافر فریضه ی دینی است. ملت مسلمان ما هیچگاه حاکمیت کفار را نپذیرفته اند بلکه همواره در برابر کافران متجاوز جهاد کرده اند صلح در افغانستان تنها زمانی آمده می تواند که اشغالگران خارجی از کشور بیرون شوند و افغان ها در میان خود یک نظام متحد اسلامی بسازند.

و ما علینا الا البلاغ
امارت اسلامی افغانستان

  پربازدید ترین