• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

منشور منع آزار و اذیت بانوان خبرنگار در رسانه ها امروز در کابل ارائه شد

منشور منع آزار و اذیت بانوان خبرنگار در رسانه ها امروز در کابل ارائه شد

فریده نیکزاد رئیس مرکز حمایت از بانوان ژورنالیست در افغانستان طی نشستی هنگام ارائۀ این منشور می‌گوید، برخورد غیرمسئولانه و دوگانه با زنان در رسانه‌ها و آزارواذیت جنسی آن‌ها سبب شده است که شمار زیادی از بانوان خبرنگار ترک وظیفه کنند. به گفتۀ بانو نیکزاد، منشور منع آزارواذیت بانوان با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ و مسئولان رسانه‌ها تطبیق می‌شود تا زمینۀ جذب دوبارۀ بانوان خبرنگار در رسانه‌ها فراهم شود.

 بلند بردن توانمندی زنان با استخدام آنان در موقعیت‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری در رسانه‌ها بر مبنای شایستگی‌شان، تضمین حقوق و رسیدگی به شکایت آن‌ها و برخورد اخلاقی و مسلکی با بانوان خبرنگار از مهم‌ترین موارد ذکرشده در این منشور است. این منشور دستورالعمل قانونی ندارد و تنها یک تعهد اخلاقی و مسلکی به‌شمار می‌رود.

سید حسین‌آقا فاضل سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، با اعلام حمایت از این منشور می‌گوید، وزارت اطلاعات و فرهنگ نزدیک به 5 ماه پیش کمیتۀ رسیدگی به شکایت‌های خبرنگاران را در این وزارت ایجاد کرده است. اما به گفتۀ آقای سانچارکی، به‌دلیل نبود بودجه بسیاری از برنامه‌ها عملی نمی‌شود.

معین نشراتی و زارت اطلاعات و فرهنگ و مسئولان رسانه‌ها در پای این منشور امضا کردند تا جلو آزارواذیت بانوان خبرنگار گرفته شود.

  پربازدید ترین