• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشف هیرویین مخلوط شده با چای سبز برای اولین بار در افغانستان

کشف هیرویین مخلوط شده با چای سبز برای اولین بار در افغانستان

مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات وزرات داخله می‌گوید که در نتیجه عملیه‌ی جداسازی در آزمایشگاه این مرکز از چای سبز مخلوط شده با مواد مخدر به مقدار 2 کیلو و 758 گرام هیرویین خالص به دست آمده است.

این اداره امروز (چهارشنبه، 24 اسد) با نشر خبرنامه‌یی گفته که چندی پیش مأموران پولیس سرحدی افغانستان فردی را با مقدار 10 کیلو و 360 گرام چای سبز در میدان هوایی قندهار بازداشت کرد. این فرد این مقدار چای را در داخل یک خریطه انداخته و قصد انتقال آن به هندوستان را داشت.

مرکز عدلی و قضایی می‌گوید در افغانستان این نخستین بار است که مواد مخدر مخلوط شده با چای سبز کشف می‌شود و این روش، شیوه‌ی جدید قاچاقبران برای انتقال مواد مخدر به بیرون از افغانستان است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر می‌گوید، در جریان تحقیقات ابتدایی و بررسی نمونه‌های از این چای ثابت شد که چای سبز جامد قبل از آماده‌سازی برای انتقال به بیرون از کشور با هرویین مخلوط شده بود.

آزمایش‌گاه، از 10 کیلو و360 گرام چای سبز جامد مخلوط شده، مقدار 20 کیلو و 758 گرام هیرویین خالص، بیش از 134 گرم رنگ سبز، بیش از 202 سی سی آب و هفت کیلو و221 گرام چای خالص به دست آورده است.

داکترخالد نبی‌زاده، مدیر آزمایشگاه مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر گفته که این شیوه یک روش جدید قاچاق‌بران مواد مخدر جهت انتقال مواد خالص طراحی شده است.

آقای نبی‌زاده افزود که چای خواصیت خنثا‌کننده بوی و یا عطرعناصر مخالف به ویژه مواد مخدر را دارد و به همین دلیل قاچاق‌بران مواد مخدر از این شیوه‌ی جدید غرض انتقال مواد مخدر استفاده کرده‌اند.

به گفته‌ی‌ او، آن‌ها در جریان سال‌های گذشته تجربه‌ی جداسازی هیرویین مخلوط شده بر لباس‌های مردانه، شلوارهای کوبای و جاسازی در بین اشیای زینتی را نیز دارند.

خبرنامه افزود که از ماه حمل الی ماه سرطان سال جاری در پیوند به 81 قضیه  106 تن به شمول یک خانم که قصد قاچاق مواد مخدر را از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به کشور‌های خارجی داشتند، توسط پولیس سرحدی شناسایی و بازداشت شده‌اند.

  پربازدید ترین