• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تازه ترین آمار تلفات حمله انتحاری امروز غرب کابل به 48 شهید و 67 زخمی افزایش یافت

تازه ترین آمار تلفات حمله انتحاری امروز غرب کابل به 48 شهید و 67 زخمی افزایش یافت

بر اساس تازه‌ترین گزارش مقام‌های امنیتی در شهر کابل، آمار قربانیان حمله انتحاری بر یک مرکز آموزشی در منطقه دشت برچی افزایش یافته و به حدود 115 شهید و زخمی رسیده است.
وزارت صحت عامه به رسانه‌ها گفته است، در حمله انتحاری بر مرکز آموزشی مهدی موعود در حوزه هجدهم امنیتی، در غرب شهر کابل، 48 تن جان باخته و 67 تن دیگر زخمی شده‌اند.
پیش از این، حشمت استانکزی، سخنگوی پولیس کابل به شبکه یک گفته بود که در این حمله، کم از کم 37 تن جان باخته و 40 تن دیگر زخم برداشته‌اند.
مرکز آموزشی مهدی موعود در غرب کابل، یکی از مراکز فعال در حوزه آمادگی امتحان کانکور بوده و در سال‌های گذشته، دانش‌آموزان متعددی از این مرکز، توانسته‌اند رتبه‌های بالایی را در این امتحان به دست بیاورند.
گروه طالبان مسئولیت این حمله انتحاری را نپذیرفته و گروه داعش که پیش از این مسئولیت چنین حمله‌هایی را به عهده می‌گرفت، تاکنون واکنشی نسبت به این حمله نداشته است.
این نخستین‌بار نیست که یک مرکز آموزشی درغرب کابل هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرد، در یک حمله انتحاری گروه داعش بر یک مرکز توزیع تذکره در عقب یک مدرسه در این منطقه، به تاریخ 2 اسد سال جاری، 57 نفر جان باخته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.
رئیس جمهور غنی این حمله را همانند دیگر حملات تروریستی محکوم کرده است.

  پربازدید ترین