• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقام های امنیتی «اطلاعات ناقص» را با رئیس جمهور شریک می سازند

مقام های امنیتی «اطلاعات ناقص» را با رئیس جمهور شریک می سازند

مقام های ارشد امنیتی در برخی موارد از اوضاع جنگی اطلاعات ناقص را با رییس جمهور شریک می سازند.

یکی از این موارد اطلاع دهی از وضعیت امنیتی ولایت غزنی در نشست شورای امنیت بوده که مقام ها از اوضاع امنیتی این ولایت اطلاعات کامل را با رییس جمهور شریک نساخته اند.

منابع می گویند که مقام های ارشد امنیتی در نشست شورای امنیت در هفته روان به رییس جمهور غنی گفتند که غزنی با تهدید جدی مواجه نیست؛ اما پس از آنکه غزنی با چنین وضعیتی روبرو می شود، دو روز بعد یعنی به روز یکشنبه، در نشست امنیتی رییس جمهور غنی خشم اش را بالای مسئولان امنیتی خالی می‌کند.

جاوید کوهستانی در این رابطه اظهار داشت: “اطلاع خط نخست مدافعه است، وقتی شما معلومات نادرست را به سرقومندانی اعلی می‌دهید آنها نمی توانند تدابیر لازم را بگیرند، بناً شما به شهروندان کشور خیانت می کنید، دادن اطلاعات به موقع و دقیق می تواند تدابیر لازم را برای جلوگیری از فاجعه بوجود بیارود”.

انتقاد دیگر بر مسئولان امنیتی فریب دادن رسانه ها به ارایه اطلاعات مبهم و غیرمسئولانه است.

بگونه نمونه، به روز دوشنبه وزیر دفاع درحالی که  از داشتن آمار دقیق از تلفات نیروهای امنیتی در جنگ غزنی اظهار بی خبری کرد، اما آمار دقیقی از تلفات گروه طالبان سخن گفت.

طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع در اظهارات خود گفت: “ارقام دقیق دشمن که طی همین چهار روز جنگ بدست آمده که بخش های کشفی و استخباراتی ما این اطلاعات را داده اند، 194 تن از افراد دشمن بشمول 12 نفر اتباع خارجی شان کشته شده و 147 تن دیگر مجروح شده است”.

غزنی پایتخت تمدن کشورهای اسلامی، در 125 کیلومتری پایتخت موقعیت دارد؛ اما پس از حمله طالبان نیروهای کمکی سه روز بعد بسوی این ولایت شتافتند.

عبدالقیوم سجادی، نماینده مردم غزنی در مجلس گفت: “وقتی مقام های امنیتی اظهار بی خبری می‌کنند، اوج فاجعه و عمق بی تدبیری را نشان میدهد، تازمانی‌که یک بازبینی در نهاد های امنیتی صورت نگیرد، ما شاهد رویداد های مشابه خواهیم بود”.

حالا در ششمین روز نبرد، از فروکش کردن نبردها در غزنی و عقب زدن طالبان ازین شهر سخن زده می شود.

اما چیزی را که حکومت افغانستان ازین جنگ برجسته نساخت، افراسیاب ختگ یک سیاست گر پاکستانی برجسته ساخته است. او در تویتری از حکومت کشورش خواسته که باید در مورد اجساد پاکستانی های که از جنگ غزنی آورده می شوند و جنگجویان پاکستانی که درجنگ غزنی بازداشت شده اند، وضاحت بدهد.

  پربازدید ترین