• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هواداران سید جعفر نادری دروازۀ کمیسیون انتخابات را در بغلان بستند

هواداران سید جعفر نادری دروازۀ کمیسیون انتخابات را در بغلان بستند

ده‌ها تن از هواداران سید جعفر نادری، نامزد حذف شده از فهرست نهایی انتخابات شورای ملی، صبح‌ امروز( پنج‌شنبه، 25 اسد) در ولایت بغلان دست به راه‌پیمایی زدند و دروازۀ کمیسیون مستقل انتخابات را بسته کرده‌اند.

هواداران سید جعفر نادری، تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی علیه وی را یک تصمیم عقده‌یی و سیاسی می‌دانند و می‌افزایند که  کمیسیون بدون موجودیت کدام شکایتی، نام او را از فهرست نهایی حذف کرده‌است.

این اعتراض‌کننده‌گان با برپا نمودن خیمه‌های تحصن در شهر پلخمری، خواهان عدالت شدند و تاکید می‌کنند که تا رسیدن به هدف شان آن جا باقی خواهند ماند و دروازۀ کمیسیون نیز مسدود خواهند بود.

این درحالی‌ست که به تازه‌گی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان، نام‌های 35 تن را از فهرست نهایی انتخابات شورای ملی حذف کرده‌اند که با واکنش‌های گستردۀ نامزدان روبرو شده‌اند.

به دنبال حذف نام‌های 35 نامزد از فهرست نهایی، یک منبع در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که کمیسیون شکایت انتخاباتی، نام‌های 10 را بدون موجودیت شکایتی، حذف کرده‌اند.

به اساس اطلاعات منبع، در جمع 10 نفر حذف شده، سید داود نادری و ضیاالحق امرخیل از ولایت کابل، معصومه خاوری و رییس خیرالله از ولایت سمنگان، اکبر ستانکزی از ولایت لوگر، لیاقت بابرخیل از ولایت خوست و مریم کوفی از ولایت بدخشان شامل‌اند که بدون موجودیت شکایت، به فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی راه‌ نیافته‌اند.

گفتنی‌ست که در در حال حاضر، نامزدان حذف شده، دفترهای کمیسیون‌ انتخابات را در ولایت‌های کابل، بدخشان، بلخ، لوگر، بغلان، سمنگان، تخار و ننگرهار بسته کرده‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته در صحبت با رسانه‌ها گفته‌است که کمیسیون شکایات انتخاباتی تصمیم غلط گرفته و انتخابات پارلمانی را با بحران مواجه کرده‌است.

سخن‌گوی کمیسون مستقل انتخابات افغانستان گفت که باید کمیسیون شکایات انتخاباتی در این باره پاسخ‌گو باشد.

  پربازدید ترین