• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد محقق معاون ریاست اجرائیه: دولت بجای دفاع از مردم، داعش را از چنگ طالبان نجات داد

محمد محقق معاون ریاست اجرائیه: دولت بجای دفاع از مردم، داعش را از چنگ طالبان نجات داد

 معاون ریاست اجرایی دولت با اشاره به حمله انتحاری به دانش آموزان شیعه در کابل گفت دولت در حالی داعش را از چنگ طالبان نجات داده و به کابل منتقل کرده است که این گروه تروریستی با حمله به مساجد و مدارس صدها غیرنظامی را به خاک و خون کشیده است.

روز گذشته مرکز آموزشی «موعود» در غرب کابل توسط داعش هدف حمله انتحاری قرار گرفت که بر اثر آن بیش از 50 دانش آموز شهید و 70 تن دیگر زخمی شدند.

«محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دولت در واکنش به این موضوع اعلام کرد که مردم افغانستان دیگر به دولت اعتماد ندارد و برای دفاع از جان شان خود باید اقدام کنند.

وی با اشاره به حملات اخیر داعش در کابل گفت بالگردهای دولت در حالی داعش را از محاصره طالبان نجات می‌دهد که این گروه تروریستی با حمله مدارس و مساجد صدها نفر را به خاک و خون کشیده است.

معاون ریاست اجرایی دولت گفت: در حالی که دولت با کمال احترام جنگجویان داعشی را به از مرکز ولایت جوزجان به کابل انتقال می‌دهد چگونه مردم افغانستان به دولت اعتماد کند.

وی افزود: حملات گروه تروریستی داعش به غیرنظامیان در ننگرهار، گردیز، هرات و کابل نشان می‌دهد که دولت از مردم دفاع نمی‌کند و مردم افغانستان باید خود به فکر دفاع از جان شان باشند.

محقق اظهارداشت: اما متاسفانه اگر مردم در برابر گروه تروریستی داعش بسیج شوند باز به بهانه افراد مسلح غیر مسئول از سوی دولت مورد سرکوب قرار خواهند گرفت.

معاون ریاست اجرایی دولت گفت رهبران حکومت وحدت ملی هیچ تعلق خاطری نسبت به مردم کشور ندارند و تنها در حال ثروت اندوزی در کشورهای خارجی هستند.

این  در حالی است که حملات گروه تروریستی داعش به مراکز شیعی افغانستان همواره از سوی کارشناسان و حتی برخی از مقامات دولتی کشور پرسش برانگیز دانسته شده است.

  پربازدید ترین