• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام طالبان در آستانه عید قربان؛ برقراری صلح هدف بزرگ «طالبان»/تنها راه خاتمه جنگ خروج خارجی ها است و بس

پیام طالبان در آستانه عید قربان؛ برقراری صلح هدف بزرگ «طالبان»/تنها راه خاتمه جنگ خروج خارجی ها است و بس

طالبان در آستانه عید قربان با انتشار اعلامیه ای در وب سایت رسمی خود «الاماره» نوشت: برقراری صلح و آرامش از اهداف بزرگ طالبان است، اما صلح با حضور نیروهای بیگانه محقق نمی شود، ضمن اینکه برای برقرای صلح راه دیگری جز حاکمیت اسلامی وجود ندارد.

این اعلامیه می افزاید: ملت افغانستان برای حاکمیت نظام اسلامی و آزادی کشور قربانی های بسیار بزرگی داده اند، به هیچ قیمتی نمی توان در مورد این اهداف بزرگ با کسی معامله کرد و نه هم کسی چنین امیدی داشته باشد.

در ادامه این اعلامیه آمده است: 17 سال پیش، زمانی که امریکایی های اشغالگر برای تهاجم بر افغانستان در صدد تشکیل ائتلاف بین المللی جنگی بودند، طالبان آن ها را به جای جنگ به سیاست تفاهم و تعقل دعوت کرد، اما سران امریکایی از روی بی پروایی و عدم تعقل دست به جنگی زدند که برای مردم امریکا بسیار گران تمام شد. جنگی که طولانی ترین، گران ترین و ناکام ترین جنگ در تاریخ امریکا خوانده می شود، نه تنها افغانستان بلکه همه منطقه و جهان را با بی ثباتی و هرج و مرج مواجه ساخته است.

در ادامه آمده: جنگی که امریکایی ها را در سراسر جهان و حتی در خود امریکا با نا امنی، بی حیثیتی و مشکل روانی دچار کرده است اما طالبان هنوز هم امریکایی ها را به جای زورگویی به تفاهم و تعقل دعوت میکند و راهی را نشان می دهد که توقف و پایان این جنگ طولانی را تضمین می کند. آن راه فقط و فقط، خاتمهٔ اشغالگری افغانستان است و بس.

متن کامل پیام هبت الله آخندزاده رهبر طالبان به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم

الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله والله اکبر، الله اکبر و لله الحمد.

إن الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له، ونشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له، ونشهد أن محمداً عبده ورسوله صلی الله علیه و علی آله و اصحابه اجمعین. و بعد: قال الله عزوجل:إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولَئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ. الحجرات 15.

به همه امت اسلامی و مردم مجاهد افغانستان !

السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

عید سعید الاضحی برای تان مبارک و طاعات، عبادات و قربانی تان در راه پروردگار قبول باد.

خداوند تعالی برای مجاهدین پیروزی کامل، برای شهیدان قبولیت شهادت، برای زخمیان شفای کامل، برای اسیران نجات عاجل، برای خانواده های ماتم دیده صبر جمیل و نعم البدل و برای یتیمان زمینهء پرورش سالم نصیب بگرداند.

مردم مجاهد افغانستان !
امسال، عید قربان در حالی فرا می رسد که مقاومت جهادی ما در برابر اشغال امریکایی ها به نصرت خداوند متعال به منزل کامیابی بسیار نزدیک شده است. نیروهای اشغالگر کفری توان رویارویی در برابر مجاهدین را از دست داده اند، استراتژی جنگی شان ناکام و تکنالوژی پیشرفته و وسایل نظامی شان نابکار شده است، گروه جنایت پیشه و فتنه انگیز شکست خورده و جنرالان مغرور امریکایی به عظمت مردم مجاهد افغانستان سر نهاده اند.

قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ – یونس : 58.

لهذا ما را لازم است که شکر و سپاس این نصرت الهی و پیروزی های جهادی را با مساعی و خدمات مزید جهادی ادا نماییم و با اصلاح نیت و اعمال، بیشتر ازین خود را سزاوار نصرت و کمک خداوندی بگردانیم. زیرا اعمال صالح سبب ثبات و قوت در جهاد می گردد، جهاد به برکت اعمال صالح پیش می رود و انجام دادن اعمال صالح پیش از مبارزهء جهادی، دلیل اخلاص است.

«وقال ابو الدرداء: انما تقاتلون باعمالکم ـ رواه البخاری. باب عمل صالح قبل القتال»

ترجمه : ابو درداء – رضی الله عنه – می فرماید : بدون شک، شما توسط اعمال صالح خود می جنگید.

هموطنان گرانقدر !
آوردن صلح و آرامش از اهداف بزرگ امارت اسلامی است، اما زیر چتر اشغال نه صلح آمده می تواند و نه هم به جز حاکمیت اسلامی دیگر راهی برای نجات وجود دارد.

ملت ما برای حاکمیت نظام اسلامی و آزادی کشور قربانی های بسیار بزرگی داده اند، به هیچ قیمتی نمی توان در مورد این اهداف بزرگ با کسی معامله کرد و نه هم کسی چنین امیدی داشته باشد.

17 سال پیش، زمانی که امریکایی های اشغالگر برای تهاجم بر افغانستان در صدد تشکیل ائتلاف بین المللی جنگی بودند، امارت اسلامی آن ها را به جای جنگ به سیاست تفاهم و تعقل دعوت می داد، اما سران امریکایی از روی بی پروایی و عدم تعقل دست به جنگی زدند که برای مردم امریکا بسیار گران تمام شد.

جنگی که طولانی ترین، گران ترین و ناکام ترین جنگ در تاریخ امریکا خوانده می شود، نه تنها افغانستان بلکه همه منطقه و جهان را با بی ثباتی و هرج و مرج مواجه ساخته است.

جنگی که امریکایی ها را در سراسر جهان و حتی در خود امریکا با نا امنی، بی حیثیتی و مشکل روانی دچار کرده است.

اما امارت اسلامی هنوز هم امریکایی ها را به جای زورگویی به تفاهم و تعقل دعوت می دهد و راهی را نشان می دهد که توقف و پایان این جنگ طولانی را تضمین می کند. آن یگانه راه، خاتمهء اشغال افغانستان است و بس.

رژیمی که در بدل تلفات بسیار نظامی، اقتصادی و بشری مردم امریکا بر مردم افغانستان تحمیل شده است، از فساد، بی کفایتی، ناتوانی و ناکامی آن حتی خود مقامات امریکایی نیز به ستوه آمده اند و باور خود را بر رژیم خود ساختهء شان از دست داده اند.

رهبری این رژیم فاسد را برای کسی سپرده اند که تمام مدت ریاست خود را در مقابله با اعضای دولت خود، مقابله با رییس اجراییهء خود، مقابله با معاون خود، مقابله با کابینهء خود و حتی در جنجال با والیان خود سپری کرد.

اکنون پروسه ای که به نام انتخابات برای تعیین زمام داران آینده آغاز گردیده است، چنان مملو از فضایح و فساد است که حتی اعضای دولت فاسد نیز انجامیدن آن را ناممکن می دانند.

امارت اسلامی که برای دفاع از دین و خاک خود، رهبری مقاومت در برابر اشغالگران را به دوش دارد، لله الحمد هم در میدان نظامی برنده است، هم از لحاظ سیاسی و اداری توانسته است روند مقاومت را به خوبی کنترول بکند و هم کشورهای همسایه و منطقه را مطمئن ساخته است.

ما برای اثبات این ادعای خود استناد می کنیم که دشمن با وصف نیروهای مجهز امریکا و ناتو و همه توانایی نظامی و تخنیکی آن ها اعتراف دارد که امارت اسلامی بر بیش از نصف افغانستان حاکمیت دارد.

در موجودیت این ویژگی مقاومت جهادی، همین امروز اگر امریکایی ها اشغال را پایان بدهند، ما فردا برای هر کسی به شمول امریکا در بابت جلوگیری ازین بی نظمی کنونی و تامین امنیت اطمینان داده می توانیم و به فضل پروردگار هیچ مشکلی رخ نخواهد داد.

در مورد روند مذاکرات با امریکایی ها :
چونکه جنگ کنونی در افغانستان زادهء اشغال امریکایی ها است، لهذا ما برای پایان بخشیدن آن بر گفتگوی مستقیم با طرف امریکایی اصرار داشتیم و داریم.

اما امریکایی ها برای فرار از پذیرفتن مسئولیت جنگ، به جای مذاکرات سازنده، راه و طرحی را پیشنهاد کرده است که نه معقولیت منطقی دارد و نه هم امکان عملی، بلکه خود همان راه و طرح، سبب تداوم، گرانی و ناکامی جنگ برای امریکایی ها شده است.

اکنون هم اگر امریکایی ها با سر نهادن به واقعیت های حقیقی افغانستان آمادهء مذاکرات مستقیم با امارت اسلامی می شوند، ما این کار را گامی معقول (از طرف) امریکا می دانیم.

مذاکرات صادقانه، شفاف و نتیجه بخش از قسمت های مهم پالیسی ماست، باید مذاکرات عاری از هرگونه خدعه و فریب باشد و بحث ها بر مشکلات واقعی صورت بگیرد، هدف تنها استفادهء تبلیغاتی و فریب اذهان عامه نباشد.

برای ملت و تمام مسلمان ها اطمینان می دهیم که در مذاکرات، تنها فیصله های برای ما قابل قبول و قناعت بخش اند که تحقق اهداف اسلامی، استقلال کشور و خاتمهء جنگ دران ها تضمین شوند.

در مورد فشارهای نظامی، مذهبی و اجتماعی امریکایی ها :
این واقعیت است که امریکایی ها در طی اشغال ظالمانهء افغانستان در 17 سال گذشته، برای تعذیب افغان ها و تداوم جنگ از هیچگونه زورگویی و زور آزمایی دریغ نکرده اند.

اما اکنون بر علاوه از زورگویی و زورآزمایی، می خواهند با روی کار نمودن بعضی فتنه گران و تفنگ داران خودسر، تدویر نشست های مذهبی با استفاده از نام علما و فریب دهی بعضی ساده لوحان به نام تحصن ها، مقاومت افغان ها را ضعیف بسازند و نیز تلاشهای شان را برای تجزیهء ملت و کشور ما، با تشکیل ائتلاف های احزاب سیاسی بر اساس ملحوظات تنظیمی، قومی و سمتی آغاز کرده اند و درین راستا زمینه سازی می کنند.

ما با یقین به حقانیت مقاومت مشروع جهادی خود اطمینان داریم که این فشارهای دشمن، نه تنها نشان دهندهء شکست نظامی بلکه نشانهء شکست دشمن در بخش ها و سطوح مختلف است. به نصرت پروردگار، تلاش های دشمن هیچگاه نمی تواند قیام مشروع جهادی افغان ها را از رسیدن به هدف شان باز بدارد و نه هم تاثیری بر مقاومت ما خواهد داشت.

ما افغان ها قرن ها و نسل ها بردارانه زندگی کرده ایم، به نام مسلمان و افغان با هم زیست داشته ایم، افغانستان خانهء مشترک ماست و نگهداری این خانه، حفظ وحدت این خانه و جلوگیری از هر گونه دسیسه های پنهان و عیان وجیبهء ما همه افغان ها است. تا خدا نخواسته پس از اشغال، راه برای فتنه های دیگری باز نشود و سبب مشکلات جامعهء ما نگردد، مجاهدین امارت اسلامی به نصرات خداوند تعالی و به زور بازوهای شان برای جلوگیری از چنین فتنه ها متعهد هستند، اما مردم عامه باید به قاطعیت از مجاهدین پشتیبانی بکنند شوند و هر فرد با احساس این ملت باید از امارت اسلامی حمایت بکند.

در مورد نشست های اخیر در کابل، مکه مکرمه و جده :
در طی فشارهای مذهبی امریکا، پس از نشست اضطراری یکعده ملاهای درباری در کابل،  نشست دیگری تحت اشراف سازمان همکاری های اسلامی با استفاده از نام علما در شهرهای مکه و جدهء عربستان سعودی دایر شد و در نتیجهء آن، جهاد شرعی افغان ها در برابر اشغال امریکایی ها جنگ داخلی خوانده شد، یادآوری چند نکته را درین مورد لازم می دانم.

این بسیار رنج آور است که سازمان مذهبی همکاری های اسلامی که «ملک فیصل» رحمه الله نیز از مؤسسان آن بود و به هدف دفاع از حقوق مسلمانان جهان ایجاد شده بود، متاسفانه، در چنین زمان حساس که ظلم و تجاوزهای دشمنان بر امت اسلامی جریان دارد، فیصله ای از آدرس این سازمان صادر می شود که به جای دفاع از مسلمان های مظلوم، پیام کمک و همکاری با کافران متجاوز دارد.

من با احترام کامل به جایگاه علمای اسلام و قدردانی از خدمات سازمان همکاری اسلامی در طول تاریخ، فیصلهء نشست کابل و سازمان مذکور در مورد جهاد شرعی کنونی افغانستان را، خلاف آیات صریح قرانی در مورد فرضیت جهاد و نیز اهانت به این سازمان اسلامی و بنیان گذاران رشید آن می دانم.

از جنابان محترم که با استفاده از نام علما چنین فیصله ای را صادر کرده اند، می پرسم که :

آیا شما در مورد تهاجمی که از سوی رییس جمهور آن زمان امریکا – جورج بوش – به نام جنگ صلیبی آغاز گردید، معلومات دارید یا خیر ؟

اگر در مورد تهاجم صلیبی بوش بر افغانستان اساساً معلومات ندارید و از نادانی و بی خبری، چنین فیصله ای را مبنی بر عدم مشروعیت جهاد مردم افغانستان صادر کرده اید، این دلالت به عدم آگاهی شما بر «محکوم به» می کند و از لحاظ شرعی و علمی کار باطل است.

و اگر این را می دانید که امریکایی ها بر افغانستان هجوم آورده اند و باز هم مقاومت جهادی افغان ها را در برابر اشغالگران ناروا می خوانید – العیاذ بالله – شما این فیصلهء خود را در روشنی آیات صریح قرآنی، از لحاظ شرعی و علمی چگونه توجیه می کنید ؟

1 :  وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَکُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ (190) البقره.

2 : فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ (194) البقرة.

3 : وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّـهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ( 113) هود

شما از روی کدام استدلال، جهاد کنونی افغان ها در برابر اشغالگران را جنگ بین الافغانی می خوانید ؟

اگر به اساس باور و منطق شما این جنگ بین الافغانی باشد، پس جنگیدن ده ها هزار عساکر محارب به سرکردگی جنرال امریکایی – نیکولسن – را چه تعبیر می کنید ؟

من به این جنابان که به نام علما چنین فیصله ای را صادر کرده اند می گویم : جهاد کنونی و فرض عین افغانستان در برابر کفار محارب، تحت قیادت شرعی علمای حقانی به پیش برده می شود. امریکا اگر با همه زور و نیروی خود از مقابله با جهاد افغان ها عاجز مانده است، عامل اساسی اش حقانیت جهاد، انقیاد مجاهدین به نصوص شرعی و تعهد شان به تنفیذ احکام نصوص شرعی است.

می دانم که شما نه از تهاجم صلیبی بوش بر افغانستان بی خبر هستید و نه هم به حیث یک مسلمان بر خلاف آیات صریح قرآنی عقیده دارید، بلکه از روی مجبوریت مادی چنین فیصله ای کرده اید، بناءً از خداوند تعالی بترسید و ازان ذات متعال به تضرع بخواهید که شما را ازین مجبوریت نجات بدهد، تا به حیث ابزار اجرتی بر خلاف آیات صریح قرآنی استفاده نشوید.

به مقامات رژیم سعودی سفارش می کنم که رابطهء قوی ایمانی و اسلامی درمیان مردم عربستان سعودی و افغانستان وجود دارد، رابطه ای که ملت مسلمان و دولت آن کشور را مؤظف می سازد تا برای دفع تهاجم کفری با افغان ها کمک بکنند. لهذا من برای مقامات عربستان سعودی در رابطه به میزبانی چنین نشست ها، تنها فرمودهء خلیفهء دوم اسلام حضرت عمر – رضی الله عنه – را به یاد می آورم : «نحن قوم أعزنا الله بالإسلام فإن ابتغینا العزة بغیره أذلنا الله».

ترجمه : ما قومی هستیم که خداوند تعالی ما را به اسلام عزت داد، اگر ما عزت را به جز اسلام در چیزی دیگری تلاش بکنیم، خداوند متعال ما را ذلیل می سازد.

عزت واقعی مسلمان ها در پیروی احکام اسلامی است، اگر به جز آن به هر وسیلهء دیگری عزت بخواهند، خداوند متعال ذلیل می کند.

در جهاد پیشین، جوان های زیادی سعودی از روی درک مسئولیت اسلامی شان، درین جا در مقابل شوروی های اشغالگر قربانی دادند و خون پاک شان با خون شهدای افغانستان آمیخته است. شما باید برای قربانی های آن شهدا، در جهاد مقدس فعلی ما همکاری بکنید.

در مورد دخیل ساختن کشورهای دیگر از سوی امریکایی ها در جنگ :
امریکایی ها در آغاز سال جاری میلادی رییس ادارهء کابل را مؤظف کردند که به عنوان پروسهء صلح شماری از پیشنهادات خود را به امارت اسلامی تقدیم بکند، اما خود شان – در عرصهء نظامی – بر زور آزمایی در برابر امارت اسلامی تمرکز نمودند. حتی در نشست اخیر ناتو در بروکسیل بر علاوه از کشورهای عضو ناتو از کشورهای اسلامی «امارات متحده عربی و قطر» نیز خواستند که نیروهای شان را برای جنگ با مجاهدین به افغانستان بفرستند.

ما این خواستهء امریکا و ناتو از امارات متحدهء عربی و قطر را بی چارگی و ناکامی نظامی آن ها می دانیم، به امارات متحدهء عربی و قطر به حیث کشورهای مسلمان ها توصیه می کنیم که امریکایی ها می خواهند شما را نیز درین جنگ بی هدف سهیم بسازند، تا اثرات و عواقب منفی نظامی، اقتصادی و بشری آن را به کشورهای آباد شما انتقال بدهند. امریکا به حیث قدرتمند ترین نیروی نظامی جهان و ناتو به حیث مجهز ترین ائتلاف جهان چیزی ازین جنگ به دست نیاوردند، پس صد و دو صد عسکر شما چه بدست آورده می توانند ؟

دقت بکنید، امریکایی ها شما را در گردابی که خودشان گرفتار اند دچار نسازند.

در مورد رفاه ملت :
امارت اسلامی انکشاف اقتصادی، بازسازی، سرمایه گذاری و تطبیق پالیسی های مختلف اقتصادی را برای رفاه زندگی دنیوی مردم خود لازم و مهم می داند. قشر ثروت مند و تحصیل کردهء کشور نسبت به سائر افغان ها مسئولیت بیشتری دارند، تا برنامه های مثبت و سازنده ای را برای آیندهء کشور در نظر بگیرند. این کشور توسط شما آباد می گردد و جای راحت و خوشحالی شما می باشد، این کشور خانهء مشترک ماست و همهء ما در قبال اش یکسان مسئولیت داریم.

به مسئولان امارت اسلامی :
در مناطق که تحت تصرف امارت اسلامی قرار می گیرد، مسئولیت مجاهدین هم بیشتر می شود. مسئولان نظامی و ملکی همه مناطق، باید نمونهء واقعی حاکمیت اسلامی را زنده بکنند، تمام حقوق بندگان خدا را رعایت بکنند، از ظلم، تجاوز و بد اخلاقی به شدت خودداری بکنند و دست ظالمان را کوتاه بکنند، برای حفاظت جان، مال، عزت و همه حقوق ملت مسلمان باید از هیچگونه قربانی و ایثار دریغ نکنند.

در اخیر، یکبار دیگر از خداوند متعال می خواهیم به فضل خود بر امت اسلامی رحم کند، مسلمان ها را در هر جای که تحت ظلم و تعدی دشمن قرار دارند نصرت بکند، قبلهء اول مسلمان ها را در فلسطینِ اشغالی از دست یهودیان متجاوز آزاد بسازد و همه مسلمان های جهان را وحدت و اتفاق نصیب بکند.

از خداوند متعال مسئلت داریم که افغاستان را از اشغال امریکایی ها نجات بدهد، این فاجعهء طولانی افغان ها را به مرحمت و مهربانی خود پایان ببخشد، ملت مسلمان افغانستان را به برکت یگانگی و همبستگی از همه توطیه ها و دسیسه های شوم دشمنان رهایی داده و به نعمت استقلال و حاکمیت اسلامی – که آرمان دیرین شان است – سرفراز بگرداند.

در اخیر، از کسانی که قربانی کرده اند و یا توان قربانی را دارند می خواهم که خانواده های شهدا، اسرا، فقرا و مسلمان های بی بضاعت را درین روزهای خوشی فراموش نکرده با آن ها کمک بکنند، تا از خوشی های عید بهره مند شوند. با همین امید یکبار دیگر عید قربان را برای تمام شما مبارک باد می گویم، عید تان خجسته و عبادات تان قبول حق باد، والسلام.

زعیم امارت اسلامی، شیخ الحدیث مولوی هبة الله آخندزاده
7/12/1439هـ ق
27/5/1397هـ ش ـ
18/8/2018م

  پربازدید ترین