• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرور دانش: سازمان ملل حملات بر یک گروه خاص قومی در افغانستان را بررسی کند

سرور دانش: سازمان ملل حملات بر یک گروه خاص قومی در افغانستان را بررسی کند

سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری کشورمان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا حملات هدفمند بر گروه خاص قومی در این کشور را به صورت مستقل بررسی کند.

آقای دانش امروز (سه‌شنبه، 20 سنبله) در دیدار با تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی خاص دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که حملات اخیر بر یک گروه خاص قومی هدفمندانه صورت گرفته است.

در یک اعلامیه دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست‌جمهوری به نقل از سرور دانش آمده: «حمله بر یک گروه خاص قومی به صورت مستقل و جدا از بحث امنیت و مسایل سیاسی افغانستان در سازمان ملل متحد و به خصوص شورای امنیت این سازمان بررسی شود.»

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان ضمن ابراز نگرانی از حمله بر شهروندان عادی این کشور گفته که از نهادهای مربوطه سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر این سازمان خواهد خواست تا موقف خود را در این زمینه روشن کنند.

آقای یاماموتو اطمینان داده که مطالبه‌ی معاون رییس‌جمهور را با مسوولان اصلی شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح می‌کند.

خواسته‌ی معاون رییس‌جمهور غنی از سازمان ملل متحد در حالی‌ست که در چند سال اخیر حملات مرگبار هدفمند علیه هزاره‌ها و شیعه‌های افغانستان انجام شده است. تنها در یک ماه اخیر دو حمله‌ی مرگبار در غرب کابل از هزاره‌ها نزدیک به 100 قربانی گرفت.

  پربازدید ترین