• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمایندگان پارلمان: وزرای داخله و دفاع عوامل کشورهای خارجی هستند

نمایندگان پارلمان: وزرای داخله و دفاع عوامل کشورهای خارجی هستند

شماری از نمایندگان پارلمان اعلام کردند که وزرای داخله و دفاع عوامل کشورهای خارجی هستند و به تامین امنیت شهروندان تعهدی ندارند.

پس از عدم حضور و پاسخگویی «ویس‌برمک» وزیر داخله و «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع و «معصوم ستانکزی» رئیس امنیت ملی به پارلمان، شماری از نمایندگان گفتند که این وزرا عوامل کشورهای خارجی هستند.

همزمان با افزایش حملات گروه تروریستی داعش به شیعیان در کشور شماری از کارشناسان دولت را به تسامح با این گروه تروریستی متهم می‌کنند.

«اقبال صافی» رئیس کمیسیون امنیت داخلی پارلمان گفت: وزرای داخله و دفاع عوامل کشورهای خارجی هستند و هیچ تعهدی به رسیدگی به مشکلات امنیتی کشور ندارند.

وی افزود: وزرای داخله و دفاع برای سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی کار می‌کنند که به صورت برنامه ریزی شده در کابینه دولت جا گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت داخلی پارلمان اظهار داشت: سران نهادهای امنیتی با خون مردم افغانستان تجارت می‌کنند و به فکر منافع ملی کشور نیستند.

«لالی حمیدزی» نماینده قندهار نیز اظهارداشت که «معصوم ستانکزی» رئیس امنیت ملی در کشتار مردم سهیم است، از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند و در تجارت مواد مخدر در هلمند نقش دارد.

اعضای پارلمان از اینکه مسئولان امنیتی فراخوان نمایندگان پارلمان برای پاسخگویی را نپذیرفتند انتقاد کردند و خواستار استیضاح بی قید و شرط آنها شدند.

  پربازدید ترین