• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش جنرال دوستم به حمله های اخیر در کشور

واکنش جنرال دوستم به حمله های اخیر در کشور

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جهوری در واکنش به حمله‌های اخیر و مخصوصا حملۀ انتحاری روز گذشته در ولایت ننگرهار می‌گوید که چنین حمله‌های حکومت را در آستانۀ بحران‌های خونین قرار خواهند داد.

دفتر معاون اول ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی به نقل از آقای دوستم حملۀ روز گذشته که در آن 32 تن جان باخته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند، را محکوم کرده‌است.

آقای دوستم گفته” این خبر تکان‌دهنده و دردآلود موجب تأثر و اندوه بی پایان من گردیده و بدین وسیله مراتب تسلیت و غم‌شریکی خویش را به همه خانواده‌های شهدا ابراز داشته از خداوند منان برای شهدا جنت الفردوس آرزو می‌کنم.”
معاون اول ریاست جمهوری افزوده، عاملان این گونه جنایت‌ها چه طالبان و چه داعشیان، و حشی‌های نامسلمانی اند که با چشم‌های کور و وجدان‌های سیاه و گناه آلود دست‌های شان تا آرنج به خون مردم بی‌گناه ما آلوده اند.

جنرال دوستم گفته که در چنین شرایطی است که باید مردم بیدارتر از پیش متحد شده و به غایله طالب – داعش پایان دهند و گرنه کشور به گرداب بحران‌های خونین نزدیک خواهد شد.
این درحالی‌ست که روز گذشته یک حمله کنندۀ انتحاری، شماری از اعتراض‌کننده‌گان را به‌خاطر زورگویی یک فرمان‌ده محلی در ولایت ننگرهار، راه‌پیمایی کرده بودند را هدف قرار داد.

تا هنوز مسؤولیت این روی‌داد را کسی بر عهده نگرفته و احتمال می‌رود که توسط گروۀ داعش انجام شده باشد.

  پربازدید ترین