• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خودسوزی پناهجویان افغانستانی مقیم اتریش در اعتراض به اخراج اجباری

خودسوزی پناهجویان افغانستانی مقیم اتریش در اعتراض به اخراج اجباری

تعدادی از پناهجویان افغانستانی در پی رد درخواست‌شان توسط سازمان مهاجرت اتریش، خودسوزی کردند و در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

مقامات اتریش اعلام کردند که پنج پناهجوی افغانستانی و یک پناه‌جوی ایرانی در اعتراض به اخراج اجباری دست به خودسوزی زدند و اکنون در وضعیت جسمی وخیمی به سر می‌برند.

همچنین 20 پناهجوی دیگر افغانستانی نیز در «وین» پایتخت اتریش به علت مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی نیز دست به خودکشی زدند که به بیمارستان منتقل شدند.

تا کنون وزارت مهاجرین کشورمان به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما اشرف غنی پیش از این بارها خواستار بازگشت پناهجویان افغانستانی به کشور شده بود.

در پی تشدید ناامنی‌ها در افغانستان در چند سال اخیر هزاران پناهجوی افغانستانی به امید دست یافتن به امنیت و آینده بهتر راهی کشورهای اروپایی شدند.

میزان پذیرش پناهندگی پناهجویان افغانستانی در سالهای اخیر در حالی به شدت کاهش یافته که سازمان ملل سال گذشته افغانستان را به دلیل تشدید ناامنی‌ها در فهرست کشورهای «درگیر جنگ» قرار داد.

 گروه بین‌المللی بحران در گزارش اخیرش میزان تلفات غیرنظامیان در افغانستان را بیشتر از آمار تلفات جنگ سوریه اعلام کرد.

اخیرا سازمان ملل شماری از کشورهای اروپایی را به دلیل تشدید اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی در زمانی که تلفات غیرنظامیان در بالاترین سطح قرار دارد به نقض قوانین بین‌الملل متهم کرده است.

با این حال، برخی از نهادهای حامی پناهجویان در اروپا اخراج اجباری پناهچویان افغانستانی از کشورهای اروپایی را مغیر با ارزش‌های انسانی دانسته و وضعیت امنیتی و اجتماعی در افغانستان را نامساعد می‌دانند.

  پربازدید ترین