• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس اجرایی: کسی حق ندارد پیمان امنیتی با امریکا را زیر سئوال ببرد!

رئیس اجرایی: کسی حق ندارد پیمان امنیتی با امریکا را زیر سئوال ببرد!

داکتر عبدالله در جلسه امروز کابینه تاکید کرد تلاش عده‌ای برای لغو پیمان امنیتی با امریکا خلاف خواست مردم است و هیچ کس با هرعنوانی که باشد نمی‌تواند در این مورد از مردم نمایندگی کند چرا که این پیمان قبلا از امضا به تایید لوی جرگه اضطراری رسیده‌است.

رئیس اجرایی افزود لغو پیمان امنیتی در اوضاع کنونی هیچ کمکی به بهبود امنیت کشور نمی‌کند چراکه افغانستان هنوز کانون فعالیت‌ گروه‌های تروریستی‌ست.

قابل ذکر است دو روز پیش برخی از نمایندگان ولسی جرگه و سران ائتلاف بزرگ سیاسی به طور جداگانه خواستار بازنگری پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا شده‌بودند.

آنها تاکید می‌کردند امریکا به مفاد پیمان خود با افغانستان عمل نمی‌کند و جنگ در کشور هر روز تشدید می‌شود. به باور برخی نمایندگان مجلس و سران احزاب، پاکستان مستقیما به خاک افغانستان تجاوز می‌کند و اتباع این کشور در صفوف طالبان علیه نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان می‌جنگند اما امریکا هیچ اقدامی علیه پاکستان انجام نمی‌دهد.
 
داکتر عبدالله‌عبدالله به دیدارش با وزیرامور خارجه پاکستان اشاره کرد و افزود نگرانی جدی خود در مورد حمایت پاکستان از تروریست‌ را به قریشی ابراز داشتیم و تاکید کردیم افغانستان نیت بدی در مورد هیچ‌یک از  کشورهای همسایه ندارد.

رئیس اجرایی گفت اینکه گروه‌های تروریستی مسئولیت حملات انتحاری در افغانستان را به عهده بگیرند اما آزادانه گشت و گذار کنند و مورد حمایت همسایه ما قرار گیرند، برای افغانستان قابل قبول نیست.

داکتر عبدالله‌عبدالله در ادامه به بسته شدن دروازه‌ی دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در مرکز و ولایات اشاره کرد و گفت این اقدام هیچ کمکی به برگزاری شفاف انتخابات نمی‌کند.

رئیس اجرایی در عین حال افزود کمیسیون مستقل انتخابات در همکاری با نهادهای جامعه مدنی و احزاب می‌بایست در رفع کاستی‌ها اقدام کند.

داکتر عبدالله همچین از پاسخ مثبت حکومت به خواست احزاب مبنی بر استفاده از تکنولوژی در انتخابات خبر داد. 

  پربازدید ترین