• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور غنی فردا به هند می رود

رییس جمهور غنی فردا به هند می رود

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور، طی یک سفر رسمی فردا چهارشنبه(28 سنبله) به هند می‌رود. شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، می‌گوید که رییس جمهور غنی در جریان این سفر با نریندرا مودی، نخست وزیر هند، دیدار خواهد کرد.

مرتضوی به روزنامه 8 صبح گفت:« رییس جمهور در این سفر روی موضوع تجارت و ترانزیت، همکاری‌های منطقه‌ای و صلح افغانستان{با مقام‌های هندی} صحبت می‌کند. در این دیدار همچنان روی موضوع ترانسپورت پایدار هند و چگونگی استفاده از تجربیات این کشور در افغانستان صحبت خواهد شد.»

به گفته معاون سخنگوی رییس جمهور، این سفر یک روزه خواهد بود و آقای غنی را در این سفر، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

از سویی هم رییس جمهور غنی در سفرش به هند، در نشست «اندیا فوندیشن» که قرار است درحیدرآباد هند برگزار شود، نیز سخنرانی خواهد کرد.

رییس جمهور غنی در حالی به هند سفر می‌کند که پاکستان همواره از گرمی روابط کابل و دهلی، ناخشنود بوده است. اکنون دیده شود که واکنش پاکستان به سفر رییس جمهور غنی به هند، چه خواهد بود. و اینکه آیا مقام‌های این کشور به آنچه که در زمینه صلح و ثبات و مبارزه مشترک با تروریزم با حکومت افغانستان توافق کرده است، صادق خواهند ماند یا خیر؟

این درحالی‌ست که چندی پیش، وزیر امور خارجه‌ی پاکستان در سفری به افغانستان و با مقام‌های افغان، روی موضوعات مختلف از جمله امنیت، صلح و ثبات در منطقه، مبارزه‌ی مشترک با تروریسم، تطبیق پلان عمل افغانستان و پاکستان بحث و گفتگو کردند.

  پربازدید ترین