• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رفتار عمران خان برای افغانستان بحران آفرین است

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در یک گردهمایی در شهر کراچی پاکستان گفته است آن افغان‌ هایی که از مدت‌ ها بدینسو در پاکستان زندگی می‌کنند و فرزندانشان در این کشور بزرگ شدند شهروندی آن کشور را برای آنان می‌ دهد.

به گفته ی نخست وزیر پاکستان این اقدام در هر کشور جهان صورت می‌گیرد پس دولت پاکستان چرا این ظلم را بر مهاجران روا دارد و از دولت انتقاد کرده که چرا مهاجران را اینقدر محروم نگه‌ داشته‌است. به گفته ی عمران خان در حال حاضر دو و نیم میلیون مهاجر افغان و بنگلدیشی در کراچی و نقاط دیگر پاکستان زندگی می‌کنند که در حالت خوبی قرار ندارند.

او می‌ گوید که قرار داشتن مهاجران در وضعیت ناگوار باعث شده تا آنان هرازگاهی دست به جنایت بزنند به عقیده من اگر گفته های نخست وزیر پاکستان عملی شود تعداد زیادی از مردم افغانستان که در حال حاضر در پاکستان کاروبار یا بودوباش دارند تابیعت آن کشور را می پذیرند.

سرمایه داران به پاکستان خواهند رفت و نفوذ افغانستان کاهش خواهد یافت چون مهاجرت در کشورهای اروپایی مشکل است اما رفتن به پاکستان و قبول تابیعت آن کشور خیلی آسان است این حرکت عمران خان برای سرنوشت افغانستان خیلی پر چالش و بحران آفرین است.

  پربازدید ترین