• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دولت باید تروریستان داعشی را محاکمه و اعدام نماید (+عکس)

گفته می شود که امنیت ملی 26 نفر از افراد که عضو گروه تروریستی داعش هستند و می خواستند در ایام عاشورا و تاسوعا در حسینه ها و تکایا عملیات انتحاری کنند دستگیر کرده است.

اگر این گرفتاری جنبه تبلیغاتی نداشته و بازی اپراتیفی نباشد بهترین فرصت برای امنیت ملی، دولت و ارگان های کشفی است تا از طریق این افراد به منابع اصلی فعالیت های داعش که حداقل در پنج سال آخر در شرق، شمال و کابل فاحعه آفریدند، دسترسی پیدا کنند. امنیت ملی افغانستان بعد از دستیابی به اصل منابع تمویل و تجهیز انتحاریون باید مردم افغانستان را از خلای اطلاعاتی درمورد فعالیت های گروه داعش بیرون نماید اگر امنیت ملی نسبت به این مساله با مماشات و مسامحه برخورد کند بار دیگر همه ی سوالات به آدرس خودش برمی گردد.

این 26 نفر اگر واقعا عضو گروه داعش هستند تنها کافی نیست که بگوید من فلان آدم عضو گروه داعش و توسط فلان آدم جذب شده ام. اینها هرکدام باید بگویند که وظیفه من عملیات انتحاری فلان منطقه و یا فلان مسجد و یا تکیه خانه بود و حتی روز و تاریخ عملیات خود را نیز مشخص کند چون وقتی کسی خودش معترف به عضویت این گروه تروریستی باشد نحوه فعالیت عملیاتی اش را نیز اعتراف می کند در غیرآن تنها گرفتن نام و اعتراف به عضویت و یا نام شخص جذب کننده اثبات جرم نیست.

جرم و جنایت منوط به قصد ورود به عملیات طرح ریزی شده می باشد که مجرم قبل از اجرایی شدن طرحش دستگیر می شود. اگر امنیت ملی این اعترافات را از جمله اسرار می داند به دور از چشم رسانه ها و مردم به خودش ثابت می شود که این افراد دست به انتحار و انفجار می زدند، بدون درنگ باید اعترافات و اسناد جرمی اینها را به محکمه بسپارند بعد از محاکمه علنی رییس جمهور حکم اعدام آنها را صادر نماید.

اگر دولت در این راستا به رغم ثبوت قصد عملیات انتحاری این گروه 26 نفری آنها را محاکمه علنی و اعدام نکند بدان معنا است که برای فریب افکار عامه و فرونشانیدن خشم مردم عمدتا هزاره و شیعه این پلان را طراحی کرده است تا نشان دهد که دولت امنیت عزاداران حسینی را تامین می کند و گویا از 26 عملیات انتحاری جلوگیری کرده است.

نکته مهم این است که مردم هزاره و شیعه و همه عزاداران حسینی بطور قطع متوجه امنیتشان باشند و برای جلوگیری از عملیات انتحاری و انفجاری دشمنان تبار، دین و مذهبشان متکی به بازوان خود باشند، فریب امنیت و دولت را نخورند و با اتحاد همگانی و اعتماد به نفس محکم و قوی عمل کنند.

  پربازدید ترین