• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست ملی انتخابات با حضور نماینده سازمان ملل و احزاب سیاسی کشور برگزار شد

 نشست ملی انتخابات با حضور نماینده سازمان ملل و احزاب سیاسی کشور برگزار شد

ششمین نشست ملی انتخابات با حضور نماینده سازمان ملل ، اتحادیه اروپا ، رهبران احزاب سیاسی و سفرای کشورهای دوست مقیم کابل برگزار گردید.

صبح روز چهارشنبه 28 سنبله ششمین نشست ملی انتخابات با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا سفرای کشورهای دوست مقیم کابل و رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی برگزار گردید در ابتدایی این نشست : داکتر عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده‌گان مجلس از آن ها دعوت نمود، تا کمیسیون را در راستای برگزاری انتخابات شفاف و عاری از تقلب همکاری نمایند.

آقای صیاد تأکید نمود که بدون نظارت احزاب سیاسی و نهاد های جامعه مدنی برگزاری انتخابات شفاف و قابل پذیرش همه امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین کمیسیون های انتخاباتی به خواست ها و پیشنهادات مشروع احزاب سیاسی احترام و از آن استقبال می‌کند. او گفت که تلاش های زیادی برای به تعویق انداختن این پروسه ملی وجود دارد، از این رو طرح و پیشنهادات شما برای عبور مؤفقانه از این روند نیاز مبرم و قابل پی گیری می‌باشد. رییس کمیسیون مستقل انتخابات 28 میزان را خط سرخ کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد و گفت که هیچ گونه مانع در برگزار نشدن انتخابات پارلمانی امسال قابل پذیرش نیست.

 در این نشست استاد محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان ، عبدالهادی ارغندیوال رئیس حزب اسلامی افغانستان و سید مخدوم رهین رئیس حزب خدمتگاران مردم افغانستان و تعدادی از نمایندگان سایر احزاب حضور داشت در این جلسه آقای استاد جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم مسلمان افغانستان یاد آور گردید؛ تقدیر و تشکر می کنم از کمیسیون انتخابات که در شرایط فعلی چنین جلسه ای را دایر نموده اند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان افزود: کمیسیون انتخابات امانتدار مردم افغانستان است و باید همچنان پرتلاش عمل کنند و سعی نمایند این انتخابات بدون تخطی ، تخلف و تقلب برگزار شود، رهبر حزب رفاه ملی افغانستان گفت: ما نباید تنش ایجاد کنیم  باید با تفاهم و همدلی و همسویی به سوی انتخابات برویم ، احزاب سیاسی شرایط موجود کشور را درک نمایند ، ایجاد مانع در پروسه ملی انتخابات به صلاح مردم و کشور و احزاب نیست ، آقای استاد جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: حزب رفاه ملی افغانستان معتقد است که انتخابات تنها راهی است که مردم افغانستان را می تواند از بحران نجات دهد ، از احزاب و جریانهای سیاسی می خواهم که منافع ملی افغانستان را بر منافع شخصی و حزبی خویش ترجیع دهند و منافع ملی را قربانی منافع حزبی و شخصی نسازند ، سعی نمایند با واقعیت های عینی جامعه خودشات را وفق دهند.

درهمین حال، احزاب سیاسی با پیشنهادات مشخصی حمایت شان را از برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و عاری از تقلب اعلام نمودند و از احزاب معترض نیز خواستند تا کمیسیون های انتخاباتی را در این پروسه ملی پشتیبانی کنند.در پایان این نشست، معاذالله دولتی معاون مالی و اداری کمیسیون مستقل انتخابات هدف از برگزاری این نشست و تلاش های همه جانبه کمیسیون های انتخاباتی را ایجاد باورمندی در میان احزاب سیاسی و نهاد های جامعه مدنی اعلام نمود و گفت که این باورمندی سبب تقویت پروسه انتخابات خواهد شد.

  پربازدید ترین