• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کلاهبرداری یک زن از مهاجرین به بهانه ویزای کانادا

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری یک زن با بیش از 69 میلیارد ریال کلاهبرداری به بهانه تهیه ویزای کانادا در شهر ورامین خبر داد.

وی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار 97 در شرق استان تهران و در راستای طرح شکایت فردی مبنی بر وقوع یک فقره کلاهبرداری میلیونی توسط یک خانم به بهانه تهیه ویزای کانادا، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گزارش شفقنا، فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: با تحقیقات میدانی پولیس مشخص شد این متهم با استفاده از وعده‌های فریبنده به بهانه تهیه ویزای خانوادگی کشور کانادا، اقدام به کلاهبرداری از افرادی در سراسر ایران کرده و در حال حاضر متواری است.

ناظری تصریح کرد: ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی دقیق، رد وی را در اردوگاه اتباع بیگانه در شهر مشهد مقدس می‌زنند و با هماهنگی مقام قضایی او را که قصد خروج از کشور داشت دستگیر و به پولیس آگاهی استان منتقل کردند.

این مقام انتظامی افزود: وی که در ابتدا قصد منحرف کردن ماموران با هویت جعلی را داشت، در نهایت پس از مواجهه با ادله محکم پولیس به 160 فقره کلاهبرداری به بهانه تهیه ویزای کانادا به ارزش بیش از 69 میلیارد ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه با اشاره به اینکه حوزه فعالیت مجرمانه وی در استان‌های تهران، فارس و قم بوده گفت: متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شد.

  پربازدید ترین