• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه «جامعه روحانیت» در خصوص انتخابات پارلمانی 97

بیانیه «جامعه روحانیت» در خصوص انتخابات پارلمانی 97

جامعه روحانیت امامیه هرات با انتشار بیانیه‌ای از مردم هرات به شرکت پرشور در انتخابات 28 میزان 1397 دعوت کرد.

متن بیانیه جامعه روحانیت به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَیْنَهُم ْ؛ و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند. (شورا/38)

مردم شریف شهر و ولسوالی های ولایت هرات؛
28 میزان 1397 خورشیدی روز حماسه آفرینی و تلاش مجدد هر شهروند این خطه علم پرور برای حضور مقتدرانه در صحنه سیاسی وطن عزیزما افغانستان  است.

اکنون در آستانه‌ انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس نمایندگان, مطمئن هستیم شما مردم فهیم و آگاه، همچون انتخابات‌ گذشته، بار‌دیگر اوج همراهی و انسجام را به تصویر می‌کشید و با حضور  در حوزه های اخذ رأی، پرچم  عزت و اقتدار دین, قرآن و عترت پیامبر عظیم الشان اسلام صلوات الله و سلامه علیهم را به اهتزاز در خواهید آورید.
جامعه روحانیت ضمن تقدیر از مسئولین و اعضای محترم نیروهای امنیتی و تمامی کاندیداهای مجلس نمایندگان که در برگزاری انتخاباتی سالم و تامین امنیت مردم تلاش می کنند; اعلام می‌ دارد:
1. شرکت در انتخابات، سرزمین و مردم ما را در مقابل توطئه‌های دشمنان حفظ خواهد نمود و اکنون مسئولیت ملی و دینی برای مردم, حضور همگانی در این عرصه سرنوشت ساز است.

2. انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است و این انتخاب هر چه آگاهانه‌تر باشد آینده درخشان‌تری را برای وطن و مردم ما به ارمغان خواهد آورد.

3. هموطنان عزیز توجه داشته باشند که افرادی باید به خانه ملت راه یابند که دارای ویژگی هایی به شرح زیر باشند:

الف) بصیرت سیاسی
 وکیل باید آگاه به مسائل سیاسی و حقوق بین‌الملل باشد. نماینده‌ای که از ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های دنیای سیاست آگاهی کافی نداشته باشد، ‌نمی‌تواند از منافع مردم به نحو شایسته و بایسته دفاع کند.

ب) تقوای سیاسی اجتماعی
نماینده مردم نباید خصلت های دنیاطلبی, طمع‌ورزی و جاه‌طلبی داشته باشد تا وکالت را وسیله جمع ثروت و اعمال نفوذ برای خود قرار دهد.

پ) شجاعت و بیان
وکیل باید شجاع و دارای قوه بیان باشد تا بتواند از حقوق ملت دفاع کند.

ت) تعهد و دینداری
وکیل باید متعهد به دین و وطن باشد. نماینده غیر متعهد, منافع شخصی را بر مصالح عمومی و کشوری‌, ترجیح خواهدداد.

ج) فعالیت و خلاقیت
برخورداری از خلاقیت‌های فردی، قدرت برنامه‌ریزی، تحرک کاری و فکری نیز برای یک وکیل لایق لازم و ضروری است.

چ) آراستگی اخلاقی
 فضای عمومی مجلس نمایندگان باید آرام و سالم باشد و لازمه آن حضور نمایندگان متخلق به اخلاق اسلامی است. افراد کم حوصله، فاقد سعه صدر، بی‌نزاکت و احیاناً اهل نزاع  بسرعت فضای مجلس را متشنج نموده و با سخنانی که در شأن خانه ملت نیست می‌توانند مجلس را از مسیر اصلی خود بازدارند.

ح) آشنایی با مجلس نمایندگان
 یک نماینده خوب باید در باره وظایف و اختیارات مجلس نمایندگان آگاهی داشته باشد.
 آشنایی با ساختار نظام سیاسی کشور و شناخت مشکلات عمومی و منطقه‌ای و محلی مردم از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب برای تصدی کرسی مجلس می‌باشد.

 امید است عزت و سربلندی مردم و سرزمین ما ثمره‌ حضور پرشور در این انتخابات باشد و انتخاب نمایندگان اصلح به عنوان عمل نیک مورد رضایت درگاه الهی قرار گیرد.

و السلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

  پربازدید ترین