• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فیلم /حرکت تیم ترور سعودی از فرودگاه تا کنسولگری برای قتل «خاشقجی»

فیلم /حرکت تیم ترور سعودی از فرودگاه تا کنسولگری برای قتل «خاشقجی»

فیلم دوربین مداربسته که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند صحنه‌هایی از ورود تیم 15 نفره سعودی از لحظه پیاده شدن از هواپیما تا ورود به ساختمان کنسولگری حکومت سعودی در استانبول برای قتل ادعایی «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را نشان می‌دهد.

فیلم دوربین مداربسته که روزنامه گاردین منتشر کرده صحنه‌هایی از ورود تیم 15 نفره سعودی از لحظه پیاده شدن از هواپیما تا ورود به ساختمان کنسولگری حکومت سعودی در استانبول برای قتل ادعایی «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را نشان می‌دهد.

«جمال خاشقچی» از 9 روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شده و بسیاری از منابع خبری ادعا کرده‌اند او توسط عوامل وابسته به رژیم آل‌سعود به قتل رسیده است. روز چهارشنبه تصاویری از 15 شخص از اتباع عربستان سعودی منتشر شد که یک ساعت پیش از ورود خاشقچی به کنسولگری وارد این ساختمان شده و سه ساعت پس از ورود خاشقچی از آن خارج شده‌اند.

فعالان رسانه‌ای با بررسی هویت این 15 نفر دریافته‌اند بسیاری از آنان افراد نزدیک به رژیم آل‌سعود و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند.

یکی از این افراد «محمد سعد الزهرانی» نام دارد که از محافظان نزدیک بن سلمان است و قبلا در تصویری همراه با بن سلمان دیده شده است و به نظر می‌رسد وی از گاردهای محافظ سلطنتی است.

روزنامه گاردین فیلم زیر که مربوط به حرکت اعضای این تیم از فرودگاه تا ساختمان کنسولگری است را منتشر کرده است.

  پربازدید ترین