• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک جریان سیاسی به نام «مجمع بزرگ وحدت ملی» در کابل اعلام موجودیت کرد

یک جریان سیاسی به نام «مجمع بزرگ وحدت ملی» در کابل اعلام موجودیت کرد

حزب‌‍ اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، حزب محاذ ملی، حزب افغان ملت، حزب مشارکت ملی، حزب نهضت همبستگی افغانستان، شورای انسجام جمعیت اسلامی و شماری دیگر از حزب‌های سیاسی و نهادها عضویت دارند.

به دنبال شکل‌گری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان حول محور چهره‌های مطرح سیاسی چون عطامحمد نور، محمد محقق و عبدالرشید دوستم، حالا یک جریان جدید سیاسی با نام «مجمع بزرگ وحدت ملی» یا «میسم»، حول محور گلبدین حکمتیار اعلام موجودیت کرده است.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و از بنیان‌گذاران این مجمع که امروز پنج‌شنبه(19 میزان) اعلام موجودیت کرد، می‌گوید، این مجمع در راستای پایان جنگ در افغانستان، ایجاد شورای بی‌طرف صلح، ایجاد حکومت موقت و انتقال قدرت به یک حکومت منتخب، نقش مهمی را بازی خواهد کرد.

به گزارش رادیو آزادی، او افزود: “هدف از ایجاد این مجمع این است که شخصیت‌های تأثیرگذار با هم یک‌جا شوند، ما در خلای مرجع تصمیم‌گیری در کشور روبه‌رو هستیم، پارلمان و حکومت وحدت ملی این مرجع نیست.”

این در حالی است که گلبدین حکمتیار از مدیریت نادرست انتخابات آینده افغانستان نیز از حکومت انتقاد کرد و آن‌را بازی بی‌معنی خواند.

گلبدین حکمتیار، از برجسته نشدن نقش احزاب در پارلمان انتقاد کرد: «بدون حضور فعال وتاثیرگذار احزاب در انتخابات یک بازی مسخره و بازی بیهوده است که تنها قدرت مندان فریبکار برای فریب دادن مردم کار می‌گیرند.»

نگرانی‌ها در بارۀ احتمال تقلب در انتخابات در حالی مطرح می‌شوند که قرار است تا نُه روز دیگر انتخابات مجلس نماینده‌گان در کشور برگزار شود.

  پربازدید ترین