• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله ی تهاجمی طالبان بر ولسوالی کجران ولایت دایکندی

حمله ی تهاجمی طالبان بر ولسوالی کجران ولایت دایکندی

دفتر مطبوعاتی والی دایکندی از حملات تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی کجران این ولایت خبر داده است.

علی‌اکبر ناطقی، سخنگوی والی دایکندی امروز سه‌شنبه (24 میزان) گفت که طالبان شب گذشته بر چندین پاسگاه امنیتی در ولسوالی کجران این ولایت حمله کرده‌اند که در نتیجه‌ی 13 نفر از نیروهای امنیتی کشته و 13 سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

آقای ناطقی گفت که در میان کشته‌شدگان، دو نفر از نیروهای خیزش مردمی، سه سرباز پولیس و هشت نفر از نیروهای ارتش شامل اند.

او افزود: «شب گذشته گزارش‌های امنیتی از حملات تهاجمی طالبان به ولسوالی کجران به ما رسید. تدابیر زمینی و هوایی از سوی بخش‌های امنیتی سنجیده شد و حمله‌ی اول با مانور نظامی از طریق هوا دفع شد. نیروها در پوسته‌ها توظیف بودند که ساعت یک شب گذشته طالبان حملات تهاجمی‌شان را به گونه‌ی پیشرفته و با تانک‌های زرهی آغاز کردند، سلاح‌های لیزری داشتند و هرنوع سلاح پرسونل امنیتی ما به تانک‌های آنان کار نمی‌کرد.»

سخنگوی والی دایکندی تأکید کرد که در جریان این حمله‌ی تهاجمی طالبان، سه پاسگاه امنیتی سقوط کرده و به آتش کشیده شده است. به گفته‌ی او، طالبان تمامی تجهیزات نظامی این پاسگاه‌ها را با خود برده‌اند.

آقای ناطقی گفت: «مشکل عمده این‌جا بود که ما سر شب، وقتی که آمادگی داشتیم، نیروهای هوایی از قندهار آمدند و طالبان متواری شدند، وقتی دوباره طالبان حمله را شروع کردند، به قول‌اردو و نیروهای ایتلاف به تماس شدیم، اما متأسفانه ما را حمایت نکردند. وقتی که حمایت هوایی نداشتیم، طالبان از طریق زمین با سلاح‌های پیشرفته مجهز بودند و نیروهای امنیتی مقاومت نتوانستند.»

او افزود که در حال حاضر وضعیت به گونه‌ی عادی است و جلسه‌ی امنیتی در مرکز ولایت برگزار شده تا کمبودات تشخیص شود.

ولسوالی کجران دایکندی هم‌مرز با ولایت هلمند و ناامن‌ترین ولسوالی در دایکندی است که هر از گاهی شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان بوده است.

  پربازدید ترین